20 096 läst ·
31 svar
20k läst
31 svar
Laserpass, röd & grön
Jag provade nu utomhus och jag är väl inte, superimponerad precis. I direkt solljus ser man inte strålarna oavsett färg. I skuggan blev det såklart lite bättre. Jag tog några bilder men dom kan jag lägga upp först ikväll då barnen lagt sig.
Men hade jag fått välja mellan grön och röd så hade det blivit grön alla dagar i veckan.
Hrmmm nu ska jag bara jaga fatt i 2 blå laser dioder och löda om lite! .-D
Men hade jag fått välja mellan grön och röd så hade det blivit grön alla dagar i veckan.
Hrmmm nu ska jag bara jaga fatt i 2 blå laser dioder och löda om lite! .-D
Har småttingarna lagt sig ännu?Masses skrev:Jag provade nu utomhus och jag är väl inte, superimponerad precis. I direkt solljus ser man inte strålarna oavsett färg. I skuggan blev det såklart lite bättre. Jag tog några bilder men dom kan jag lägga upp först ikväll då barnen lagt sig.
Men hade jag fått välja mellan grön och röd så hade det blivit grön alla dagar i veckan.
Hrmmm nu ska jag bara jaga fatt i 2 blå laser dioder och löda om lite! .-D
Eller så har hans ungar egna ungar att lägga innan Masses kommer till skott...=)
Kommer inte riktigt ihåg, får kolla fakturan. Det roliga är at jag skulle precis beställa den från staterna så av en slump surfade jag in på Sernbrandts kampanj sida och se på fan... där var den!!! "Tror" den låg på 2500 riksdaler eller nått sånt, men jag ska se om jag har fakturan hemma, det blir först efter barnen somnat (Muahahahaha) :-D
Okej då har ungarna somnat... Det tog bara 1år och 2 månader!!!
Den putsade väggen är i fullt dagsljus och panelbilden är samma fast i skugga
Den putsade väggen är i fullt dagsljus och panelbilden är samma fast i skugga
Måste säga att dom gröna laserpinnarna som hulliganerna har med sig på fotbollsmatcher imponerar mer i dagsljus än denna. Men skärpan var ju markant bättre. Har det med röd vs grön o göra eller är det en kvalietsfråga i komponenterna månne?
Generellt så upplevs väl en laserpunkt som mer intensiv än en laserlinje. Hade huliganerna haft med sig ett krysslaserpass till en match så tror jag inte det hade skapat lika stora rubriker, hrmm det är kanke det dom skulle börja med, att dela ut laserpass vid ingångarna :-D
då skulle då jag skaffa säsongkort iaf! den saken är säker d^_^bMasses skrev:
men.. är de bara jag som är (färg?) blind? ser bara de röda strecket på putsvägg bilden.. :S

