Mikael_L
Lova att du återkommer då du provat utomhus.
Ja man har ju hört så mycket om grön, men inget bekräftat ... ;)
 
Jag provade nu utomhus och jag är väl inte, superimponerad precis. I direkt solljus ser man inte strålarna oavsett färg. I skuggan blev det såklart lite bättre. Jag tog några bilder men dom kan jag lägga upp först ikväll då barnen lagt sig.
Men hade jag fått välja mellan grön och röd så hade det blivit grön alla dagar i veckan.

Hrmmm nu ska jag bara jaga fatt i 2 blå laser dioder och löda om lite! .-D
 
Masses skrev:
Jag provade nu utomhus och jag är väl inte, superimponerad precis. I direkt solljus ser man inte strålarna oavsett färg. I skuggan blev det såklart lite bättre. Jag tog några bilder men dom kan jag lägga upp först ikväll då barnen lagt sig.
Men hade jag fått välja mellan grön och röd så hade det blivit grön alla dagar i veckan.

Hrmmm nu ska jag bara jaga fatt i 2 blå laser dioder och löda om lite! .-D
Har småttingarna lagt sig ännu? :D
 
hehe opps, hrmm jo frågan är om jag inte har dom liggandes på datorn hemma. Kollar ikväll, efter killarna är i säng ;-)
 
Masses skrev:
hehe opps, hrmm jo frågan är om jag inte har dom liggandes på datorn hemma. Kollar ikväll, efter killarna är i säng ;-)
har de somnat än? ;) hur mkt fick du ge för den gröna lasern?
 
Hahah jösses så slarvigt av mig...Bilderna är tagna så jag ska bara komma ihåg att lägga upp dom här. Blir först ikväll, när ungarna lagt sig :-D
 
Ungarna kommer bli så gamla att dom lägger sig efter dig om du ska fortsätta såhär
 
Eller så har hans ungar egna ungar att lägga innan Masses kommer till skott...=)
 
hehe, se så, uppför er i klassen!!!
 
T
Masse: Vad kostade den?
 
Kommer inte riktigt ihåg, får kolla fakturan. Det roliga är at jag skulle precis beställa den från staterna så av en slump surfade jag in på Sernbrandts kampanj sida och se på fan... där var den!!! "Tror" den låg på 2500 riksdaler eller nått sånt, men jag ska se om jag har fakturan hemma, det blir först efter barnen somnat (Muahahahaha) :-D
 
Okej då har ungarna somnat... Det tog bara 1år och 2 månader!!!
Den putsade väggen är i fullt dagsljus och panelbilden är samma fast i skugga
 
  • Dagsljus_sol.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dagsljus_skugga.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste säga att dom gröna laserpinnarna som hulliganerna har med sig på fotbollsmatcher imponerar mer i dagsljus än denna. Men skärpan var ju markant bättre. Har det med röd vs grön o göra eller är det en kvalietsfråga i komponenterna månne?
 
Generellt så upplevs väl en laserpunkt som mer intensiv än en laserlinje. Hade huliganerna haft med sig ett krysslaserpass till en match så tror jag inte det hade skapat lika stora rubriker, hrmm det är kanke det dom skulle börja med, att dela ut laserpass vid ingångarna :-D
 
Masses skrev:
Generellt så upplevs väl en laserpunkt som mer intensiv än en laserlinje. Hade huliganerna haft med sig ett krysslaserpass till en match så tror jag inte det hade skapat lika stora rubriker, hrmm det är kanke det dom skulle börja med, att dela ut laserpass vid ingångarna :-D
då skulle då jag skaffa säsongkort iaf! den saken är säker d^_^b

men.. är de bara jag som är (färg?) blind? ser bara de röda strecket på putsvägg bilden.. :S
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.