4 676 läst ·
27 svar
5k läst
27 svar
Larm på värmepannan HJÄLP
Inte utan information.
Har en Carrier30NQ2EA
Jag har gått genom checklistan i manualen. Har höjt trycket i pannan som stod på noll när jag öppnade upp. Har tryckt in knapp nr 2 överhettningsskyddet som hade löst ut. Men. Den j-val röda lampan börjar blinka igen. Jag har kvitterat larmen. Det finns inga meddelanden att det ska finnas ngt som ej är fixat av larmen. Vad kan jag göra?
Jag har gått genom checklistan i manualen. Har höjt trycket i pannan som stod på noll när jag öppnade upp. Har tryckt in knapp nr 2 överhettningsskyddet som hade löst ut. Men. Den j-val röda lampan börjar blinka igen. Jag har kvitterat larmen. Det finns inga meddelanden att det ska finnas ngt som ej är fixat av larmen. Vad kan jag göra?
Du har redan en tråd om detta så varför startar du en ny? Dessutom med en ännu sämre trådstart.L Ln123 skrev:
Om du har testat att återställa motorskyddet och det löser ut igen så är ju något trasigt. Du verkar inte komma längre, så ring en hantverkare som kan titta på det och var glad att detta inte hände i december
Hemskt ledsen att jag inte vet hur detta forum fungerar. Att jag ” startat 2 trådar”R RoAd skrev:Du har redan en tråd om detta så varför startar du en ny? Dessutom med en ännu sämre trådstart.
Om du har testat att återställa motorskyddet och det löser ut igen så är ju något trasigt. Du verkar inte komma längre, så ring en hantverkare som kan titta på det och var glad att detta inte hände i december![]()
Men frustrerande o sitta här m detta problem.
Medlem
· Sverige
· 5 655 inlägg
Anlita en kvalificerad VVS-tekniker så löses problemet. Jag tror inte du kan ordna detta själv.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
DSC Larm - problem med magnetsensor, hjälp med felsökning!
Villalarm & Hemautomation -
Hjälp mig slippa frysa i natt (Thermia Atlas, larm: drifttryck)
Värmepumpar -
Hjälp mig välja larm-tråden
Villalarm & Hemautomation -
Hjälp..HP larm Nibe 1210..proppen går
Värmepumpar -
Hjälp med felsökning av värmepump "kompressor blockerad på grund av larm"
Värme allmänt