Jag har gått genom alla punkter. Jag har inga larm som ej är kvitterade. Men efter en stund så börjar röda larm knappen lysa o blinka igen. O ett svagt surt låter. Som om pannan e igång. Men får inte värmen i vattnet o komma

Finns det ngn som guida mig tillrätta med detta? Snälla

Inte utan information.

• Gilla
Hasse C
  • Laddar…
Hej
Det blinkar en röd lampa o så står det motorskydd utlöst

Har en Carrier30NQ2EA
Jag har gått genom checklistan i manualen. Har höjt trycket i pannan som stod på noll när jag öppnade upp. Har tryckt in knapp nr 2 överhettningsskyddet som hade löst ut. Men. Den j-val röda lampan börjar blinka igen. Jag har kvitterat larmen. Det finns inga meddelanden att det ska finnas ngt som ej är fixat av larmen. Vad kan jag göra?

Jag råkade höja trycket i pannan t strax över 2 bar. Gör det ngt?

Har du återställt motorskyddet?

R
L Ln123 skrev:
Finns det ngn som guida mig tillrätta med detta? Snälla
Du har redan en tråd om detta så varför startar du en ny? Dessutom med en ännu sämre trådstart.

Om du har testat att återställa motorskyddet och det löser ut igen så är ju något trasigt. Du verkar inte komma längre, så ring en hantverkare som kan titta på det och var glad att detta inte hände i december :)

J JonasJN skrev:
Har du återställt motorskyddet?
Jag har tryckt på höger knapp för att återställa

R RoAd skrev:
Du har redan en tråd om detta så varför startar du en ny? Dessutom med en ännu sämre trådstart.

Om du har testat att återställa motorskyddet och det löser ut igen så är ju något trasigt. Du verkar inte komma längre, så ring en hantverkare som kan titta på det och var glad att detta inte hände i december :)
Hemskt ledsen att jag inte vet hur detta forum fungerar. Att jag ” startat 2 trådar”
Men frustrerande o sitta här m detta problem.

Anlita en kvalificerad VVS-tekniker så löses problemet. Jag tror inte du kan ordna detta själv.

Tack alla snälla som lagt ner tid o försökt hjälpa mig. Jag börjar få lite varmare vatten. Men lampan blinkar fortf och felmeddelandet är fortf. jag ger upp
Ringer ngn imorgon.
återigen tack

Slog ihop trådarna
/Mats
Moderator

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.