RoTe
fooney skrev:
Men hur mycket kostade själva modulen som ringer upp?
hur lyckades du med det förresten ?
Det enda som krävs är ett slutande relä samt lite kabel och lödkunskap. Så här gör man i telefonen:

04.jpg

Sedan bygger man sin lilla reläkrets:

07.jpg

LeoBalk skrev:
Jag ser en enkel elegant lösning på att hindra tjuvarna. En betalkortstelefon uppkopplad till larmet. Jag har letat efter denna lösning till vårt fritidshus utan framgång.
Se till att både ha denna lösning och den gamla inkopplade samtidigt.

Det är faktiskt inte särskilt svårt att knåpa ihop en störsändare som saboterar mobiltelefonsamtalen helt inom ett begränsat område, tyvärr.

Om du inte har luftledning till din fasta telefon är det säkrare att använda den istället för GSM. De listiga tjuvarna använder idag radiostörare vilket omöjliggör en fungerade telefon med radiogränssnitt.

Det säkraste är därför att ha både fast och mobiolt.

Det är faktiskt inte särskilt svårt att knåpa ihop en störsändare som saboterar mobiltelefonsamtalen helt inom ett begränsat område, tyvärr.
Jag är sen ser jag:-) :)

Det enda säkra är att ha ett larm som övervakar teleförbindelsen, dvs som kontinuerligt kommunicerar med larmcentralen. Om förbindelsen bryts sätter larmet igång. Multicom Security är så vitt jag vet de enda i Sverige som tillhandahåller den tjänsten. Har varit väldigt dyrt tidigare, men såg nyligt att de lancerat en tjänst för privatpersoner med ett rimligare pris (Multicom Hemma).

Istället för inomhussiren kan man ha ett inspelat meddelande som efter tio sekunder ljuder från en dold högtalare.
Meddelandet kan var kort, ex vis "Nä nu djävlar..." följt av ljudet från en mantelrörelse.
Vill man vara riktigt säker så upprepas frasen på ett antal olika språk.

ClasseClas
Pratade med Securitas igår och de vill gärna sälja uppgradering till deras nya larmcentral där inbyggd GSM backup ingår.

Borde vara det enklaste alternativet för oss med Securitas-larm. Inget pyssel utan fram med plånkan bara!

Meddelandet kan var kort, ex vis "Nä nu djävlar..." följt av ljudet från en mantelrörelse.
Vill man vara riktigt säker så upprepas frasen på ett antal olika språk.
Hehe, det finns ju en berömd scen från T2 -"hasta lavista baby" eller Pulp Fiction-predikan som avslutas med en rejäl skjutsekvens.

Det påminner ju en hel del om EnsamHemmafilmerna när grabben busar med gamla filmer....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.