2 048 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Larm med rörelsedetektorer och siren
Jag är på jakt efter ett enkelt larm med siren och två rörselsedetektor, en på varje plan. Uppringningsfunktion har jag inte tänkt mig, är jag ändå bortrest kommer jag bara behöva gå och oroa mig och inte vill jag ringa och väcka någon granne möjligtvis i onödan.
Vad bör jag köpa för larm?
Vad bör jag köpa för larm?
Jag är på jakt efter något liknande. Det är en djungel av olika larm!!!! Till en början lutade det åt DSC för min del. Stort företag, bra kvalitet, enligt mig något ålderdomlig, eller snarare mindre modern teknik. I morse hittade jag ett larm som heter Agility och tillverkas av det Israeliska företaget Risco Group. Det är inte billigt detta heller, men det är mer utbyggbart och framtidssäkrat än dsc.
Det skall gå att köpa i Sverige via Teletec som dist. (många elektriker etc handlar därifrån, privatpersoner får inte göra det). Jag letar förbrilt efter en onlineshop som säljer detta larmet billigare.
Så ge det 20 minuter av din tid, kanske något som skulle passa dig också!
Det skall gå att köpa i Sverige via Teletec som dist. (många elektriker etc handlar därifrån, privatpersoner får inte göra det). Jag letar förbrilt efter en onlineshop som säljer detta larmet billigare.
Mer framtidssäkrat? Hur menar du där? En viktig regel enligt mig är att det skall vara leverantörsoberoende på detektorer mm. Det är just tillbehören som gör att det springer iväg mycket i pengar. Men när väl den delen är inköpt så håller det många år. skulle då cetralen gå pga åska eller likande så byter du bara central och MAP. I annat fall kan man så med alla dessa trådlösa larm hamna i läget att centralen man har inte finns att köpa och ALLT måste bytas eftersom tillbehören bara fungerar med just den centralen.chrsal skrev:Jag är på jakt efter något liknande. Det är en djungel av olika larm!!!! Till en början lutade det åt DSC för min del. Stort företag, bra kvalitet, enligt mig något ålderdomlig, eller snarare mindre modern teknik. I morse hittade jag ett larm som heter Agility och tillverkas av det Israeliska företaget Risco Group. Det är inte billigt detta heller, men det är mer utbyggbart och framtidssäkrat än dsc.
Hade jag stått och valt mellan Risco och DSC hade jag tatt DSC alla dagar. just för att slippa stora delar av inlåsningen.
Som jag sa i den andra tråden så har du övertygat mig....:blushing:
Var hemma hos polaren i helgen och pillade lite på hans DSC larm. Var inga dåliga grejjor. Så det får bli så.
Hoppas trådskaparen hakaninorr fått lite att fundera över. Det du söker är ju ett enkelt larm, vilket inte behöver betyda att du skall ha ett "billigt" bara för det.
Eftersom du skall vara bortrest en del är det ju inte kul med fellarmningar. Inte för det är det annars heller, men grannar etc, kan bli störda.
Jag får väll instämma i det frohike säger. DSC är bra saker.
Var hemma hos polaren i helgen och pillade lite på hans DSC larm. Var inga dåliga grejjor. Så det får bli så.
Hoppas trådskaparen hakaninorr fått lite att fundera över. Det du söker är ju ett enkelt larm, vilket inte behöver betyda att du skall ha ett "billigt" bara för det.
Eftersom du skall vara bortrest en del är det ju inte kul med fellarmningar. Inte för det är det annars heller, men grannar etc, kan bli störda.
Jag får väll instämma i det frohike säger. DSC är bra saker.
Klicka här för att svara