3 353 läst · 7 svar
3k läst
7 svar
Larm i ouppvärmd stuga
Hej!
Har någon provat trådlösa larm i ouppvärmda stugor? Funkar det vid många minus? Funkar trådbundet med alla hybridsystem?
Har behov av ett sådant larm men kan inte se att det är någon som erbjuder sådana lösningar. Finns ju flera leverantörer som erbjuder trådlösa utomhusdetektorer så det borde ju fungera...
Har någon provat trådlösa larm i ouppvärmda stugor? Funkar det vid många minus? Funkar trådbundet med alla hybridsystem?
Har behov av ett sådant larm men kan inte se att det är någon som erbjuder sådana lösningar. Finns ju flera leverantörer som erbjuder trådlösa utomhusdetektorer så det borde ju fungera...
Lithium batterier typ CR123A av bra märke klarar kyla ganska bra vid små laster. En IR detektor kommer förmodligen att äta batterier, men det hänger mycket på radioprotokoll och komponentval. Går det att dra trådat skulle jag satsa på det.
Som jag skrev så hänger det på strömförbrukning och fabrikat. Har själv gjort livslängdsutredningar på CR123A i kalla klimat. IR skulle jag inte köra trådlöst i minusgrader. En magnetkontakt med ett vettigt protokoll däremot.Casca skrev:
Klicka här för att svara