176 951 läst ·
386 svar
177k läst
386 svar
Långsiktig renovering av villa från 1930
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Chris:
Jag tror det är spår av norrbottniskt arv från farfar. Han fick mig att läsa Väinö Linnas trilogi om Jussi. Han kunde gräva han
Äh, jag vet inte men just nu går det bra. Brukar få lite vårtrötthet men inte i år och nuförtiden finns det ju bara en hobby.
Det blev en hel del grävt ikväll medan grannarna satt och chillade på sin altan och såg på. Haha.
Tidigare nämnd bättre hälft tycker att det ska vara ett trädäck till lekstugan. Grävt bort gräsmatta och i en rabatt. Grävmaskinen som varit här har tidigare grävt upp ett klarbärsträd i den rabatten. Tänk om vi haft lekstugeplaner lite tidigare och låtit grävmaskinen göra grovjobbet. Jaja, behöver fortfarande inget gymkort.
Jag tror det är spår av norrbottniskt arv från farfar. Han fick mig att läsa Väinö Linnas trilogi om Jussi. Han kunde gräva han
Äh, jag vet inte men just nu går det bra. Brukar få lite vårtrötthet men inte i år och nuförtiden finns det ju bara en hobby.
Det blev en hel del grävt ikväll medan grannarna satt och chillade på sin altan och såg på. Haha.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tidigare nämnd bättre hälft tycker att det ska vara ett trädäck till lekstugan. Grävt bort gräsmatta och i en rabatt. Grävmaskinen som varit här har tidigare grävt upp ett klarbärsträd i den rabatten. Tänk om vi haft lekstugeplaner lite tidigare och låtit grävmaskinen göra grovjobbet. Jaja, behöver fortfarande inget gymkort.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Det var en ganska ny planta va? Man brukar låta den få växa till sig första åren innan man kan skörda för fullt. Risk finns annars att den inte sparar tillräckligt med kraft för att överleva. Och aldrig skörda efter midsommar oavsett ålder.sinuslinus skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
10 dagar står det i instruktioner för andra året.
Läste om en yrkesodlare på Gotland som blev hårt drabbad av frosten förrförra veckan så deras normala skörd på 25 ton beräknas bli 10 ton. Men de hade ännu kallare än vi.
Läste om en yrkesodlare på Gotland som blev hårt drabbad av frosten förrförra veckan så deras normala skörd på 25 ton beräknas bli 10 ton. Men de hade ännu kallare än vi.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Bra jobbat, bränn inte ut dig nu bara, det gör jag själv snart. Varit pank ett tag nu dock, så blev en behövlig bromskloss.
Ett tips ang grillningen är att köra baconlindad sparris i grillhalster, det är mycket smidigt.
Ps. Sparrisarna knäcker man också mellan fingrarna i rotändan så de snäpper av. Då får man bort den trådiga osmakliga biten man inte vill äta. Ds. /grillexperten
Ett tips ang grillningen är att köra baconlindad sparris i grillhalster, det är mycket smidigt.
Ps. Sparrisarna knäcker man också mellan fingrarna i rotändan så de snäpper av. Då får man bort den trådiga osmakliga biten man inte vill äta. Ds. /grillexperten
Redigerat:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 inlägg
Lite panik att byta två fönster och att riva ut ett för igenmurning innan putsningen. Känt mig jagad av muraren. De har jobbat på snabbt på dagen!
Nya (fasta) fönster men utan glas.
Första fönstret på plats igår. Det blev stooor drevmån för tidigare har de gjutit på i hålet men det lossnade.
När jag kom hem såg det ut så här:
Kanske inte helt korrekt att putsa så mycket på en gång.
Här ser man att muraren jagar bakom hörnet.
Andra fönstret fick mer normal drevmån.
De murade igen det tredje hålet idag så nu har vi inget ljusinsläpp till matkällaren.
Nya (fasta) fönster men utan glas.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Första fönstret på plats igår. Det blev stooor drevmån för tidigare har de gjutit på i hålet men det lossnade.
När jag kom hem såg det ut så här:
Logga in
Skapa konto
Kanske inte helt korrekt att putsa så mycket på en gång.
Här ser man att muraren jagar bakom hörnet.
Logga in
Skapa konto
Andra fönstret fick mer normal drevmån.
Logga in
Skapa konto
De murade igen det tredje hålet idag så nu har vi inget ljusinsläpp till matkällaren.