Jag är förtjust i lite längre bits, 50, 90 och 100mm. Då kan jag sätta dessa direkt i skruvdragarens bitsfäste. Gillar inte att sätta en bitshållare i ett bitsfäste som jag måste då jag använder vanliga korta bits. Onödigt glapp och en klump som är ivägen. Bitshållare är för borrmaskiner med shuck.
Problemet är att hitta långa bits, speciellt 50mm och Torx. Finns inte i nån lokal butik så det återstår att beställa.
Tips på vart jag hittar bra bits efterfrågas. Gärna bits som tål slagskruvdragare.
Var tex in på swedol och de har en stor hylla med bits. Alla korta. Störigt. Trodde det var vanligare med bits som passar i verktygen de säljer...

Essve har en del långa bits, exakt hur långa har jag lite dålig koll på, men värt att kolla in om du har någon Essve åf i närheten.

Biltema har philips #2 och Pozidrive #2 , 110mm för 79:-/10 pack. Osäker om de har andra former i lång version.

Jag kör mycket ph 2 och brukar använda bits som är till gipsskruvdragare. Långa och reducerad ph 2.

M
Biltemas långa bits (ursäkta språket) suger apr*v! slira en halv sekund på en PH2:a och bitset är obrukbart, dra torxen med smatterknacken åsså går bitsf*nskapet av. Skräp!

FredrikR skrev:
Essve har en del långa bits, exakt hur långa har jag lite dålig koll på, men värt att kolla in om du har någon Essve åf i närheten.
Finns upp till 150mm beroende på storlek på bitsen.

Ironside.

Hornbach säljer bits för slagskruvdragare av märket Witte, ca30kr per bits, längden 35mm är enligt mig helt perfekt för skruvdragare med bitsfäste.
Har inte hunnit skruva tillräckligt många skruv för att uttala mig om hållbarhet/kvalitet.

Finns (minst) PH2&PH3, PZ2&PZ3 samt T25&T30

Wittebitsen från Hornbach har varit riktigt bra, skruvat 1000tals skruv med t25an i 14.4v slagskruvdragare nu och den håller bra.

• Gilla
Claesk
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.