Är ägare av en T70 med diametern 74mm (Varför inte kalla den T74???) och denna passar perfekt till både infällda dosor och rotdosor. Men nu är jag på G att köpa något i stil med denna för att ta mig fram där det kan finnas en spik eller så.

Frågan är då vilken diameter som är lämplig. Samtidigt som man vill ha ett så stort hål som möjligt för att lätt få in dosorna bakifrån så får ju inte hålet vara för stort så att ROT-dosor faller in genom hålet.

Blir 76 för stort för ROT-dosor? Bosch har en variant som är 73 men då verkar det bli trångt när man ska in med dosan bakifrån.

Ja 76 blir för stor, varför måste du få in den bakifrån? Dosan har ju en kant som ska stanna utanpå väggen, den är gjord för att sättas in framifrån.

http://www.eldirekt.se/?artnr=1604726 den typen använder proffsen.

redigerat; tror den är 65mm

Ja jag menar att man ska kunna använda samma dosfräs oavsett om man ska montera dosor på vanligt sätt, alltså dosor som fästes på reglar före man lägger på gips, eller om man ska dit med en ROT-dosa vid eftermontage.

vojma skrev:
Är ägare av en T70 med diametern 74mm (Varför inte kalla den T74???)
Jag tror jag har läst någonstans att diametern på pluggen man borrar ut är 70 mm.
Logiskt? Ehh... näe. :)

T70, T80 och möjligtvis en dosfräs för ROT-dosor är det ända man behöver om man ska sätta dosor.

//Patrik

Nja, han mena ju vad han ska för diameter om där plåt i väggen eller något annat ofog.. :)
Då är inte en T70 världens bästa..

Jaha, ja en 73mm hålsåg passar väl då. :)

//Patrik

Ja eller en 70mm hålsåg :D
Det fanns ju med på axminster.....

Patrik_Hed skrev:
Jaha, ja en 73mm hålsåg passar väl då. :)

//Patrik
Fast det blir på håret för en rot dosa..han vill ha en dosfräs för alla material som går bra till både apparat och rot dosor.

Danne031 skrev:
Fast det blir på håret för en rot dosa..han vill ha en dosfräs för alla material som går bra till både apparat och rot dosor.
T70 brukar ju funka till ROT-dosor och den är ju 74 mm. Blir aningen för stort för att vara 100 %, men det funkar.

//Patrik

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.