Jahapp smart som man är glömde jag stänga av vattenslangen för två dygn sedan och sedan har den legat ute. Någon gång under dessa två dygn så har själva "sprutgrejen" lossnat och vattnet har sipprat rätt ut ur slangen.:mad: Detta medför liksom att det gått en hel del vatten skulle jag gissa. Om vi säger att det har runnit i ett dygn, ungefär hur mycket vatten kan ha gått åt då och vad kan kostnaden tänkas bli???

C
Tror vattnet kostar runt 17-18 kronor per kubik idag (lite olika, kanske) och det har ju säkert gått några kubik, så några hundra kanske?

cheetah1 skrev:
Tror vattnet kostar runt 17-18 kronor per kubik idag (lite olika, kanske) och det har ju säkert gått några kubik, så några hundra kanske?
Jasså inte mer ändå tror du? Jag tänkte tusenlappar jag:confused:

Beror på hur mycket du öppnat kranen...

Grannen fyllde en pool på ca 30 kubikmeter med slang för någon månad sedan med fullt sprut på slangen i drygt 1 1/2 dygn.

Kostnaden beror på vad din kommun tar för vattnet, men vi får väl hoppas på att "sprutgrejen" inte lossnat förrän strax innan du upptäckte det!

mvh
Daniel

DeEss skrev:
Beror på hur mycket du öppnat kranen...

Grannen fyllde en pool på ca 30 kubikmeter med slang för någon månad sedan med fullt sprut på slangen i drygt 1 1/2 dygn.

Kostnaden beror på vad din kommun tar för vattnet, men vi får väl hoppas på att "sprutgrejen" inte lossnat förrän strax innan du upptäckte det!

mvh
Daniel
Okej, ja det är ju lindrigare kostnad än jag trodde ändå:(

Tyvärr har nog "sprutgrejen":p varit lös ett bra tag i alla fall skulle jag gissa, men jag har ju egentligen ingen aning... Kan de kolla om man ringer sin vattenleverantör hur mycket man gjort av med just de senaste två dygnena?

Kranen var nog "normalt" på, hade ju använt den innan och sedan bara lagt den på gräset så....kanske är något kring 30 kubik då.

Läser du inte av vattenmätaren själv?

Kolla på mätaren och jämför med årsförbrukningen...

Vatten är billigt här så misstag händer...

Tiger79 skrev:
Läser du inte av vattenmätaren själv?

Kolla på mätaren och jämför med årsförbrukningen...

Vatten är billigt här så misstag händer...
Vi har bara bott i huset i två månader så vi har inget att jämföra med och jag har inte hört något om att läsa av själv...

Ja det är väl sådant som händer, men man blir så arg på sig själv, är så onödigt...:mad:

Kolla i tvättstugan eller där vattnet kommer in i huset...

Tiger79 skrev:
Kolla i tvättstugan eller där vattnet kommer in i huset...
Ja just, men jag har ju osm inget att jämföra med...

Jo det bör du väl ha? Har inte de som flyttade ut gjort en mätaravläsning och lämnat in till vattenverket?

Om du hemskt gärna vill veta så är det ju bara att mäta. Fyll ett litermått med din trädgårdsslang medan du tar tiden. Sen är det bara att räkna ut hur mycket vatten det rinner ut på ett givet antal timmar.

• Gilla
hansan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.