18 298 läst ·
10 svar
18k läst
10 svar
Lämnat vattenslang på - vattenåtgång?
Jahapp smart som man är glömde jag stänga av vattenslangen för två dygn sedan och sedan har den legat ute. Någon gång under dessa två dygn så har själva "sprutgrejen" lossnat och vattnet har sipprat rätt ut ur slangen.
Detta medför liksom att det gått en hel del vatten skulle jag gissa. Om vi säger att det har runnit i ett dygn, ungefär hur mycket vatten kan ha gått åt då och vad kan kostnaden tänkas bli???
Beror på hur mycket du öppnat kranen...
Grannen fyllde en pool på ca 30 kubikmeter med slang för någon månad sedan med fullt sprut på slangen i drygt 1 1/2 dygn.
Kostnaden beror på vad din kommun tar för vattnet, men vi får väl hoppas på att "sprutgrejen" inte lossnat förrän strax innan du upptäckte det!
mvh
Daniel
Grannen fyllde en pool på ca 30 kubikmeter med slang för någon månad sedan med fullt sprut på slangen i drygt 1 1/2 dygn.
Kostnaden beror på vad din kommun tar för vattnet, men vi får väl hoppas på att "sprutgrejen" inte lossnat förrän strax innan du upptäckte det!
mvh
Daniel
Okej, ja det är ju lindrigare kostnad än jag trodde ändåDeEss skrev:Beror på hur mycket du öppnat kranen...
mvh
Daniel
Tyvärr har nog "sprutgrejen"
Kranen var nog "normalt" på, hade ju använt den innan och sedan bara lagt den på gräset så....kanske är något kring 30 kubik då.
Vi har bara bott i huset i två månader så vi har inget att jämföra med och jag har inte hört något om att läsa av själv...Tiger79 skrev:
Ja det är väl sådant som händer, men man blir så arg på sig själv, är så onödigt...
Om du hemskt gärna vill veta så är det ju bara att mäta. Fyll ett litermått med din trädgårdsslang medan du tar tiden. Sen är det bara att räkna ut hur mycket vatten det rinner ut på ett givet antal timmar.
Klicka här för att svara