Iingen aning. Inte omöjligt att det till och med är billigare hos ditt lokala snickeri.

Formica-laminat på björkplywood från nåt lokalt snickeri alltså. Tänkte om nån visste varit de ska vända sig. Har inte sett hos nå trägrossist annat än själva laminatet...

Nästa fråga: Snickerier i Karlstad?

Ring några bygghandlare i din närhet och fråga om de kan ta hem ifrån denna tillverkaren! www.rigawood.se.

Kolla efter deras produkt som heter RigaHPL som är björkplywood belagt med valfritt Formica laminat!

• Gilla
Gri11en
  • Laddar…
vectrex skrev:
Ring några bygghandlare i din närhet och fråga om de kan ta hem ifrån denna tillverkaren! www.rigawood.se.

Kolla efter deras produkt som heter RigaHPL som är björkplywood belagt med valfritt Formica laminat!
Var det därifrån du köpte din skiva? Jag har fått pris på en 24mm på 3050x1525 men priset blev väldigt högt. drygt 6000kr.
Behöver nog lite assistans med att hitta en sådan skiva billigare...

Gri11en skrev:
Var det därifrån du köpte din skiva? Jag har fått pris på en 24mm på 3050x1525 men priset blev väldigt högt. drygt 6000kr.
Behöver nog lite assistans med att hitta en sådan skiva billigare...
Jag köpte min från Fredricssons och jag tror att det är RigaHPL men det är omöjligt att säga säkert, finns inga stämplar eller liknande på den. Min var 3050x1525 (tror jag) men bara 20mm tjock. Den fick jag betala knappa 3000kr, har nog skrivit om det tidigare i tråden.

Om någon fortfarande är på jakt efter en vitlaminerad björkplywood så kan jag meddela att de går att köpa som privatperson från Fredricssons via Optimera Göteborg (Lorentz). Skivan är av mycket hög kvalité och har storleken 19,4 x 1350 x 3050 mm.
Priset jag fick ge var 3070kr.

Skivan är helt identiskt med den jag köpte för drygt 4 år sen och priset är 170kr högre nu än 2015.

• Gilla
iMicke
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.