2 062 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Laminat möter klinker
Ska snart lägga golvet i kök och hall. Har fixat (om jag räknat rätt) så golven ligger i samma nivå. Som jag ser det finns det 2 alternativ för att möta dom 2.
1. Sätta en rörelselist som bygger nån mm
2. Silikonfog, det blir jämnt men den lär inte vara vacker efter några år/veckor.
Finns det något fler alternativ att lägga mellan dessa golv? vill helst ha det helt jämnt mellan golvena.
1. Sätta en rörelselist som bygger nån mm
2. Silikonfog, det blir jämnt men den lär inte vara vacker efter några år/veckor.
Finns det något fler alternativ att lägga mellan dessa golv? vill helst ha det helt jämnt mellan golvena.
Siliconfog är igentligen inte ett alternativ eftersom även laminat krymper på vintern för att sedan svälla på sommaren igen. Derimot finns det olika snygga overgångslister. Pergo har en laminerad list som bygger väldigt lite och finns i samma träslag (laminat) som golvet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Silicon är väl väldigt bra om det rör sig, dessutom rör sig laminat YTTERST lite.
Jag har en lösning tills det inte fungerar längre, mellan kökets plastmatta och hallens klinkergolv har jag bara vanlig klinkerfog, ditlagd på vanligt sätt. Det får duga tills det går sönder och det har fungerat nu i snart 10 år.
Protte
Jag har en lösning tills det inte fungerar längre, mellan kökets plastmatta och hallens klinkergolv har jag bara vanlig klinkerfog, ditlagd på vanligt sätt. Det får duga tills det går sönder och det har fungerat nu i snart 10 år.
Protte
Klicka här för att svara