1 570 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Lamello Invis
Har många gånger sneglat på Lamellos till synes rätt smarta sammanfogningssystem som är direkta vidareutvecklingar på kexen. Hittade av en slump Lamello Invis när jag satt och slösurfade Axminsters site. Jag tycker det är ett vansinnigt fräckt koppel även om de kostar en hel del. Nog inget för hemmapularen direkt...
Otroligt fräckt faktiskt men som sagt, rent ekonomiskt känns det inte helt optimalt för min del.
OT:
När tittade efter Invis så snubblade jag på denna Veritas Invisible Nailing Kit.
Vet inte hur bra det fungerar i praktiken men jag tyckte den lilla "hyveln" var ganska "söt". (Inget för en riktig karl altså, riktiga verktyg drivs med, i stigande ording, el, besin, diesel eller uran.)
Den verkar iallafall lite väl pyssligt för min smak.
OT:
När tittade efter Invis så snubblade jag på denna Veritas Invisible Nailing Kit.
Vet inte hur bra det fungerar i praktiken men jag tyckte den lilla "hyveln" var ganska "söt". (Inget för en riktig karl altså, riktiga verktyg drivs med, i stigande ording, el, besin, diesel eller uran.)
Den verkar iallafall lite väl pyssligt för min smak.
Användningsområdet för Invis känns ju helt anpassat för platsbyggda inredningssnickerier och liknande. Såg ni även plasttappen som fanns till systemet? Alltså en vit plasttapp som lite lätt magiskt skruvades ur metallhylsan.
Veritas-kittet kändes ju också rätt unikt. Jag är tämligen övertygad om att metoden har använts sedan urminnes tider men att Veritas har en speciell liten hyvel till det är ju typiskt Veritas
Uran? Kanske något för mattiasp...
Veritas-kittet kändes ju också rätt unikt. Jag är tämligen övertygad om att metoden har använts sedan urminnes tider men att Veritas har en speciell liten hyvel till det är ju typiskt Veritas
Uran? Kanske något för mattiasp...
Klicka här för att svara