Hej!
Är på jakt efter en lamellfräs, nätansluten eller batteri känns mindre viktigt.
Har använt och lånat en festool dominofräs vilken var precis så bra som man kunde gissat.
Dock är den aningen dyr med tanke på hur mkt jag kommer använda den.
Ngn som har erfarenhet av ex makitas variant?
/Tobias

Fulkemisten
Jo. Har Makita DPJ180Z, dvs naken utan batteri och laddare så det blev bra pris i inköp. Köpte på Bauhaus näthandel för 2000:- ungefär, sedan fick jag köpa nåt konstigt paket med trimmer och slagskruvdragare i samma affär för 995:- så jag fick ett batteri + laddare (trimmern behövde jag, skruvdragaren har jag haft mycket användning för).
Använt den en hel del för att bygga köksskåp och lite möbler (skåp och bokhylla). Nöjd på det stora hela, batteriet räcker tillräckligt länge, den är inte rackig i anhåll och sådant och relativt exakt, man måste dock vara noggrann men det kanske gäller alla lamellfräsar. Har dock ingenting att jämföra med, aldrig använt domino, sket i jula/biltema/einhäll utan gick direkt på mellanklassen som första fräs.
Minus att spånuppsammlaren blir full fort och missar man att tömma vid 80-90% fyllnadsgrad så sätter klingkapslingen igen, då får man öppna och göra rent, detta är dock enkelt och verktygslöst men ett litet störningsmoment.

• Gilla
Hassesetter och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.