De har totalrenoverat, och de har sparat tätskikt som sticker upp nere vid golvet för överlapp med det nya tätskiktet. Dock är jag inte säker på att det verkligen är tätt där nere :(

De har dock lämnat ett kvalitetsdokument till oss. Är det något att ha?

Ett kvalitetsdokument är väl ett intyg på att man följt tillverkarens instruktioner och använt rätt saker och mängder av tätskiktet?!

Tror knappast att tillverkaren av tätskiktet godkänner den skarvningen som de har gjort hos dig. Kolla med tillverkaren vad de tycker.

Om dom tar ned kaklet på ytterkanten också för att försöka få till ett överlapp där med och sedan spackla ut skarvarna med racofix så tycker jag det borde vara okej.

Prata med ditt försäkringsbolag och hör vad de säger. Jag påtalade för en av våra badrumshantverkare att det spelar ingen roll vad han anser om att en viss sak funkar eller inte när vårt försäkringsbolag säger att de inte godtar en sådan lösning! Sedan får han kalla försäkringsbolaget (och besiktningsman och nästan också BKR) inkompetenta - det är JAG som betalar badrummet och jag ville inte acceptera en halvtaskig lösning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.