Snailman
Ska bli circa 200kvm med City Stormix, tre olika storlekar.
40*60
20*20
40*40

Har 0-16 bärlager, paddat med min 60kg padda i cirka 7cm tjocka lager i taget.

Överst stenmjöl 0-4 3cm tjockt paddat även stenmjölet utom de sista 5mm som jag får fylla upp med efter paddlingen

Skottkärra med jord nära ett hus, på en grusig yta, verkar användas i trädgårdsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyjämnad mark med plattjärn, grus, jord, spade, och stuprör vid husvägg.
Skapa konto

Nybetongerad mark vid husvägg, regnrör, singel, avloppsrör liggande på mark.
Skapa konto

En passage av trottoarplattor vid en husvägg, delvis skuggade, vid sidan om grus.
Skapa konto

Har lagt några av dem tillfälligt för att täcka överallt, då det ska bli en del regn.

Har lagt med ungefär 1,5cm fall/m från huset

Tyvärr behöver jag lägga den med ändrad lutning vid sidorna av garageuppfarten, har sett det göras (slutresultatet) med just den här stenen, det krävs väl att göra ändringen långsamt på rätt stor sträcka, får prova mig fram.

Paddan jag har är ca 60kg och finns nån plastskiva ca 1cm tjock som går att bulta fast under paddan, så får prova med den när jag ska sopa ner stenmjölet i fogarna sedan.

K
Vad är frågan? Eller är det bara en allmän berättande tråd om ditt projekt..?

Kanske skulle ligga under projekt?

• Gilla
kniv
  • Laddar…
Snailman
K kniv skrev:
Vad är frågan? Eller är det bara en allmän berättande tråd om ditt projekt..?
Jag har väl beskrivit vad jag tänkte göra och så, så om nån har några synpunkter eller råd angående detta?

Padda först sedan stocka av, ser ut på bilderna att du vänt på momenten

Snailman
K Kaboff skrev:
Padda först sedan stocka av, ser ut på bilderna att du vänt på momenten
Jag paddar bärlagret först och sedan lägger jag på 3cm stenmjöl stockar av det och paddar, sedan fyller jag på stenmjöl och stockar av igen och sedan lägger jag stenarna.

När jag paddar bärlagret så vattnar jag även då och då, dels för att det inte ska damma och dels för att det gör att det finkorniga rinner ner och fyller ut mera (åtminstone tjatar Stenblixten om det på Youtube)

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Bästa vore att lägga 4-5cm padda, sedan stocka då blir allt blir lika hårt och att du stockar alltid i paddat material 🙂

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
Snailman
K Kaboff skrev:
Bästa vore att lägga 4-5cm padda, sedan stocka då blir allt blir lika hårt och att du stockar alltid i paddat material 🙂
Ska testa det.

Snailman Snailman skrev:
Jag paddar bärlagret först och sedan lägger jag på 3cm stenmjöl stockar av det och paddar, sedan fyller jag på stenmjöl och stockar av igen och sedan lägger jag stenarna.

När jag paddar bärlagret så vattnar jag även då och då, dels för att det inte ska damma och dels för att det gör att det finkorniga rinner ner och fyller ut mera (åtminstone tjatar Stenblixten om det på Youtube)
Helt rätt att göra så. Men med så liten padda kan du skippa gummiduken när du paddar plattorna.

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.