6 474 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Lägga Kattskallar?
Hej,
jag har sökt lite efter instruktioner på hur man lägger kattskallar.
Ja hittar inga imstruktionerdessvärre.
Ni har säkert sett det i slänter och sluttningar, men även på kommunal mark i refuger och liknande.
Jag tycker det är dekorativt och dessutom relativt underhållsfritt.
Jag har även sett dessa stensättningar med blommor som växer emellan?? Mycket mycket snyggt.
Finns någon med erfarenhet av detta och kanske nån bild att posta?
jag har sökt lite efter instruktioner på hur man lägger kattskallar.
Ja hittar inga imstruktionerdessvärre.
Ni har säkert sett det i slänter och sluttningar, men även på kommunal mark i refuger och liknande.
Jag tycker det är dekorativt och dessutom relativt underhållsfritt.
Jag har även sett dessa stensättningar med blommor som växer emellan?? Mycket mycket snyggt.
Finns någon med erfarenhet av detta och kanske nån bild att posta?
Troligen avses minsta sorten huggen gatsten?
Lägg fiberduk i botten, bärlager padda, sedan sättsand padda väl igen. I sättsanden kan man lägga två långa rör från typ byggnadställning som man lägger plant. Dessa rör använda sedan som stöd män man vill riva av marken plant med en bräda. Sätt sedan stenarna i sättsand och sopa därefter ner sand i fogarna.
mvh plexi
Lägg fiberduk i botten, bärlager padda, sedan sättsand padda väl igen. I sättsanden kan man lägga två långa rör från typ byggnadställning som man lägger plant. Dessa rör använda sedan som stöd män man vill riva av marken plant med en bräda. Sätt sedan stenarna i sättsand och sopa därefter ner sand i fogarna.
mvh plexi
Klicka här för att svara