Hej!

Är nybliven husägare och funderar på att lägga ett enklare golv på kallvinden för lättare förvaring (kartonger, julpynt osv). Just nu finns det bara en landgång på plats.

Behöver lite vägledning till hur jag ska göra detta på enklaste vis. Jag har en del golvspånskivor (22x620x1820) som jag gärna använder mig av.

Hur går jag vidare? Alla tips tas tacksamt emot. Jag är extremt okunnig på allt som har med byggande att göra, så om ni orkar förklara som om ni förklarar för ett barn så vore jag evigt tacksam.

Trevlig kväll!

• Kallvind med reglar, landgång och isolering synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D D777 skrev:
Hej!

Är nybliven husägare och funderar på att lägga ett enklare golv på kallvinden för lättare förvaring (kartonger, julpynt osv). Just nu finns det bara en landgång på plats.

Behöver lite vägledning till hur jag ska göra detta på enklaste vis. Jag har en del golvspånskivor (22x620x1820) som jag gärna använder mig av.

Hur går jag vidare? Alla tips tas tacksamt emot. Jag är extremt okunnig på allt som har med byggande att göra, så om ni orkar förklara som om ni förklarar för ett barn så vore jag evigt tacksam.

Trevlig kväll!
Golvspån funkar nog utmärkt, men du behöver sätta in kottlingar/reglar mellan takstolarna eftersom cc1200 skulle bli alldeles för svajigt för spånet skulle jag säga (dessutom var det ju bara 1800mm - så skarven skulle hamna mellan)). Så sätt typ 95x45 med cc 600 och skruva spånet i det.

• Gilla
D777
  • Laddar…
det finns 240cm längd oxså på golvspån men 22mm råspont borde funka bättre

• Gilla
D777
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.