185 775 läst ·
860 svar
186k läst
860 svar
Lägg ner Biltema
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
De tyckte väl att det räcker och ha oljan som helsyntet. mc grejorna var säkert populära. Men de var kanske inte tillräckligt populära för att kunna få ett bra inköpspris. Då tar man bort det. Så det kommer kanske tillbaka igenT Troberg skrev:
Helsyntet funkar bara på nya bilar, inte begagnade. Man kan inte blanda helsyntet och mineralolja, men halvsyntet går att blanda med allt. Så, om man inte vet vad som använts tidigare så är halvsyntet enda valet.Bananskalare skrev:
Va? Jag köpte en ny V70 för många år sedan, den hade alltid helsyntetolja, även som begagnad. De fyllde i den på Bilias service. Menar du att de gör fel på Bilia?T Troberg skrev:
När blir en bil begagnad förresten? Efter en månad? Ett år? Tre år?
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 326 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 326 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 897 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 897 inlägg
Jo, man kan byta det går alldeles utmärkt, men sen finns det ju rätt mycket myter också.T Troberg skrev:
Du missar poängen. Om jag köper en begagnad bil så vet jag inte vad tidigare ägare trattat i, och måste därför fylla på med något som passar till allt. Om tidigare ägare haft mineralolja så kan jag inte tratta i helsyntet, och vice versa.Nissens skrev:
Har den varit på märkesservice så kan man utgå ifrån att de använt specad olja.T Troberg skrev: