2 201 läst ·
21 svar
2k läst
21 svar
Lägenhet.
Sida 1 av 2
Moderator
· Stockholm
· 57 803 inlägg
Du får nog ge mer bakgrund till frågan
det är en lägenhet som har ett rum på andra sidan av ett trapphus. Det finns ingen fysisk koppling till ytorna. Jag undrar om det är riktigt rätt
Min fråga är om en lägenhet får vara på Två olika ställen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Och då är ju första frågan om det är en eller två lägenheter enligt föreningens register.
Det är inte sannolikt att man får bygglov för nya flerfamiljshus där en och samma lägenhet är fördelad fysiskt så att man inte kan gå i hela lägenheten utan att passera trapphuset, men om det finns en person som äger två lägenheter så är det knappast förbjudet att sälja de två lägenheterna i en klump och knappast förbjudet att ta bort köket i den ena lägenheten. Man har lov att göra mycket med sina bostadsrätter.
Det finns också små ettor som aldrig har haft något kök utan bara varit utrustade med en kokplatta.
Det är inte sannolikt att man får bygglov för nya flerfamiljshus där en och samma lägenhet är fördelad fysiskt så att man inte kan gå i hela lägenheten utan att passera trapphuset, men om det finns en person som äger två lägenheter så är det knappast förbjudet att sälja de två lägenheterna i en klump och knappast förbjudet att ta bort köket i den ena lägenheten. Man har lov att göra mycket med sina bostadsrätter.
Det finns också små ettor som aldrig har haft något kök utan bara varit utrustade med en kokplatta.
Som det är nu så är det registrerat en lägenhetBirgitS skrev:
Och då är ju första frågan om det är en eller två lägenheter enligt föreningens register.
Det är inte sannolikt att man får bygglov för nya flerfamiljshus där en och samma lägenhet är fördelad fysiskt så att man inte kan gå i hela lägenheten utan att passera trapphuset, men om det finns en person som äger två lägenheter så är det knappast förbjudet att sälja de två lägenheterna i en klump och knappast förbjudet att ta bort köket i den ena lägenheten. Man har lov att göra mycket med sina bostadsrätter.
Det finns också små ettor som aldrig har haft något kök utan bara varit utrustade med en kokplatta.
Oavsett rätt så är det en korkad lösning, eller suverän om man vill ha ett avskilt arbetsrum.
Om det nu är fel, hur vill du att det ska bli rätt? Flytta trapphus är svårt.
Om det nu är fel, hur vill du att det ska bli rätt? Flytta trapphus är svårt.
Ja en lösning som enligt min uppfattning är felaktig. vad jag inte et om det är ok att göra en lägenhet på två ställen ingen delar veta.M Mellanbarn skrev:
