Hej!

Jag behöver renovera fönster och tänkte ta tillfället i akt och byta innerglaset till lågemissionsglas (med hård beläggning).

Mina frågor:
  1. Finns det 3 mm glas (Vill inte öka tyngden för mycket)?
  2. Var kan jag få tag på detta i Stockholmstrakten (har försökt men inte lyckats)?

Tack på förhand!

Jonas

Tyvärr tror jag du går bet på att hitta 3 mm energiglas. Jag jobbar med att sälja glas och har aldrig stött på det.

Hej!
Från Pilkingtons beskrivning av K-glas.
2. Product Range
Pilkington K Glass™ is available in a maximum
pane size 6000mm x 3210mm and a thickness of
3, 4, and 6mm with a thickness tolerance of ±
0.2 mm. Pilkington Optilam™ is also available in
thickness 6.4mm and upwards.
.
Frågan är bara hur man får tag på det? Har försökt men inte lyckats. Jag hade hoppats på att det fanns fler tillverkare av 3mm.
Mvh
Jonas

Hej!

Det verkar inte som det finns 3 mm glas att få tag i.
Om jag istället monterar 4 mm istället för 2 mm glas (som det är idag), behöver jag förstärka bågen och i så fall hur?
Tack på förhand!

Jonas

Visst finns det det! Tillverkat i England och går att handla via UNI-glas utanför Vetlanda.

http://www.uniglas.se/

Jag kommer beställa allt mitt glas där till mina innerfönster. Flyttat ut allt munblåst till ytre bågen pga repor och glaskross :-) Har inget pris ännu.

Lagavulin

Låter ju kanon förutom att Vetlanda ligger en bra bit från Stockholm. Hur har du tänkt att göra med transport?

Mvh

Jonas

Turbil en gång per vecka till området. Inga problem med frakt till 08 skulle jag tro. De kan det där med att packa glas. Skall du ha tillskuret?

Lagavulin

Hej!
Japp, det lutar åt tillskuret. Jag har en del fönster att renovera...jag tänkte börja med övervåningen (färre antal fönster) och köra efter ditt recept. Tror du det är problem med mindre kvantiteter?

Jonas

Hej!

Mailet jag fick till firman. Vill inte lägga ut några priser pga rabatter etc, så det är bara ringa och se dagspriset och vad som finns hemma.

Pris formatskuret:
1-3 lika/m2 Dyrast:-/m2
3-10 lika/m2 Lite mindre dyrt:-/m2
> > 10 lika/m2 Ännu mindre dyrt:-/m2
Min ytdebitering = 0,30 m2
Formtillägg-figurrutor + 30 %
Nuvarande energitilläggsavgift fn 5,25 kr/m2 tillkommer
Vi har turbil normalt fredagar till Tranås. Turbilsfrakt tillkommer med
500:-
Emballage: Kostnad för engångsemballage tillkommer alternativt på stålpallar
som debiteras efter 30 dagar och krediteras efter retur.
Lev. Bestämmelser: ABM 07 med tillägg Planglas 2009.

Mvh UNIGLAS

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.