Mina små änglar :-* har pillat sönder tapeten på en vägg. Jag tänkte nu försöka snygga till det men jag är inte så sugen på att tapetsera om hela rummet.

Frågan är nu om man kan laga tapeten? Kan man sätta upp bara en eller ett par våder? Några andra förslag? ???

Tar tacksamt emot alla tips. Har aldrig tapetserat förut men man lär så länge man lever... ;D

Tack på förhand och tack för ett bra forum! 8)

Tapettummen mitt i handen

Man kan sätta upp ny tapet som bara täcker själva skadan. Det blir kanske inte lika fint som att tapetsera om helt och hållet men jag antar att änglarna kommer att vara änglar ett tag till... Sen kan man ju alltid sätta upp en snygg bröstpanel (pärlspont exempelvis) om inte skadan sitter för högt upp.

Om skadan inte är i skarven och inte allt för iögonfallande kan du "flossa" en tapetbit lite större än skadan och sätt den över.
Flossa tapeten gör du genom att riva tapeten mot dig om du har framsidan mot dig, svårt att förklara men resultatet man vill ha är att kanterna ska vara så tunna som möjligt.
Detta gäller endast papperstapet och är kanske mest ett temporärt sätt att dölja skadan, nog för att det nästan kan bli osynligt.
Annars rekomenderar jag dig att hänga om hela väggen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.