7 609 läst ·
7 svar
8k läst
7 svar
Laga småskavanker i nytt flytspacklat golv
Hej,
I helgen så flytspacklade vi ett litet utrymme i källaren som ska bli ett grovkök. På ett par ställen har det blivit små håligheter, några millimeter djupa och någon centimeterbred. Spacklet har inte riktigt runnit ut som det borde.
Om jag vill fylla i dessa småhåligheter, vad ska jag använda då?
I helgen så flytspacklade vi ett litet utrymme i källaren som ska bli ett grovkök. På ett par ställen har det blivit små håligheter, några millimeter djupa och någon centimeterbred. Spacklet har inte riktigt runnit ut som det borde.
Om jag vill fylla i dessa småhåligheter, vad ska jag använda då?
Flytspackel kanske?
Vad skall du lägga på golvet förresten? Skall du t.ex. lägga klinker över kan du ju kanske jämna av med husfix innan du lägger plattorna? Om inte hålen påverkar plattornas placering kanske det räcker med att lägga på lite mer fix när du lägger plattorna.
Vad skall du lägga på golvet förresten? Skall du t.ex. lägga klinker över kan du ju kanske jämna av med husfix innan du lägger plattorna? Om inte hålen påverkar plattornas placering kanske det räcker med att lägga på lite mer fix när du lägger plattorna.
Redigerat:
Funkar flytspackel på så små ojämnheter? Jag ska måla, sprida ut flingor och lacka golvet så att det får samma utseende som övriga källaren. Hade det varit klinkers hade det inte varit något problem, då hade fixet gjort utjämningen åt mig.
Jag skulle vilja handspackla ojämnheterna på samma sätt som man gör med en gipsvägg men frågan är om det finns något som funkar för golv?
Jag skulle vilja handspackla ojämnheterna på samma sätt som man gör med en gipsvägg men frågan är om det finns något som funkar för golv?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur gör vi med detta? Bila bort och gjuta nytt, eller bara "lappa o laga"? Skickat offert till flera företag men ingen svarar.
Altan & Uteplats -
Derbigum - laga, lägga nytt?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Lägage på relativt nytt tak
Tak & Vind -
Laga låskista eller köpa nytt?
Fönster & Dörrar -
10 årig Miele Kyl/Frys - värt att laga eller bara köpa nytt?
Vitvaror