Hej!
Nu hände det som inte borde hända. Ena gångjärnet lossnade på en lucka. Kan man fylla igen dessa hål med något bra och sedan borra ett nytt hål vid samma ställe. Det går inte att flytta luckan.
Materialet är ikeas stommar = spån i stommen.
/Mvh Micke
Nu hände det som inte borde hända. Ena gångjärnet lossnade på en lucka. Kan man fylla igen dessa hål med något bra och sedan borra ett nytt hål vid samma ställe. Det går inte att flytta luckan.
Materialet är ikeas stommar = spån i stommen.
/Mvh Micke
Tar en bild ikväll på det. Skadan är inte så stor, men det räcker för att pluggen inte skall fastna i spånet.
Kanske är så enkelt att limma dit pluggen bara, men jag vill ju att det skall hålla länge.
Det är där vi har sopporna och den luckan öppnas ju säkert 10ggr om dan
/Micke
Kanske är så enkelt att limma dit pluggen bara, men jag vill ju att det skall hålla länge.
Det är där vi har sopporna och den luckan öppnas ju säkert 10ggr om dan
/Micke
Medlem
· Västragötaland
· 870 inlägg
Har lagat luckor med plasticpadding och sedan borrat hål, funkade bra på en Ikea lucka.
Annars kan du väl bara köpa gångjärn med snäppfunktion:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50132376
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50132376
