Hej
har en Bosch diskmaskin från 2006.
Fungerar helt utmärkt förutom att själva panelen där knapparna och handtaget är sönder.

Det har varit sprucket länge och ibland går det sönder totalt och man måste skruva loss och superlimma ihop allt.
Men superlimmad plast håller bara en viss tid, nöts varjegång man öppnar typ och varje gång det går sänder helt och lagas så är det alltid nått som gått sönder i för småa delar för att kunna limmas.

Finns det nå bättre alternativ än superlim eller vet nån nått billigt man kan köpa såna här paneler utan att det är överpris som 990kr på den som vi har om mna ska köpa från bosch.
Annars är det väll om man har turen att se en på återvinningen man kan "sno" ifrån .
:confused:

Kolla på reservex.se

P
Köp ny maskin den är ju äldre än 5år

electroluxaren skrev:
Köp ny maskin den är ju äldre än 5år
Denna kommentaren är ju "säkert" den som TS skulle vilja höra..... Om man tycker att reservdelen är dyr till en redan fungerande maskin så är ju säkert en ny maskin "billigare" att köpa......:x

Jag hade nog limmat med superlim igen, och sedan (beroende på hur det ser ut) försökt att förstärka baksidan med glasfiber/polyesterplast.
Jag har framgångsrikt lagat både kåpor till motorcykeln och ett sprucket kartfack på bildörren på detta sätt.

ullet
Jag har fått plocka handtag från skrotade kylskåp på åvc vid ett par tillfällen, bara frågat om det varit ok.

Kanske går med handtag t diskmaskinen om det finns nån liknande?

Hej igen
jag har kollat på sidor som reservex osv, antingen har dom inte alls just dessa "paneler" som det kallas även fast det bara är plastet som är högst upp i fronten eller så är det dyrt billigaste jag hittade var 700kr och då var det inte exakt samma och då passar det säkert inte.
Får försöka laga på nått sätt samt hålla koll på återvinningen när man har vägarna förbi.

och ja jag är inte intresserad av att byta ut en full fungerande diskmaskin bara för lite plast.
Men risken finns ju att jag inte har hur länge som helst på mig att fixa det innan fruntimret sätter igång och tänker i byta maskinen banor ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.