Jag har ett litet arkivskåp som ska få nytt liv som "diverselåda" i klädkammaren. Fronterna till de två lådorna har släppt och jag tänkte laga dem. Är det bara att försöka få in vitt trälim i springorna och trycka ihop med ett par tvingar, eller finns det något annat man måste tänka på?

• Trälåda med två lådor och metallhandtag som behöver repareras; lådfronterna har delvis lossnat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett gammalt träarkivskåp med låda där fronten har lossnat, redo för renovering med trälim och tvingar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har limmet
Z ZipLock skrev:
Jag har ett litet arkivskåp som ska få nytt liv som "diverselåda" i klädkammaren. Fronterna till de två lådorna har släppt och jag tänkte laga dem. Är det bara att försöka få in vitt trälim i springorna och trycka ihop med ett par tvingar, eller finns det något annat man måste tänka på?
Har det gått isär sådär mycket kan det vara idé att ta isär det helt. Trälim fäster bättre på rena ytor och har det varit isär ett tag lär allt möjligt skit lagt sig emellan.

• Gilla
JuggeH
  • Laddar…
P Pettman skrev:
Har limmet

Har det gått isär sådär mycket kan det vara idé att ta isär det helt. Trälim fäster bättre på rena ytor och har det varit isär ett tag lär allt möjligt skit lagt sig emellan.
Håller med. Ta isär och gör det ordentligt. Sätt sakerna i spänn med en tving också när du limmat.

Går det inte enkelt att ta isär så försök att blåsa rent med tryckluft i alla fall.

Resten av skarvarna är mycket ordentligt limmade, så jag tror det blir svårt att få isär lådan.

Bra ide om att blåsa med tryckluft!

Är det helgerån att limma med epoxilim?

Z ZipLock skrev:
Ja! Men jag hade inte tvekat ändå...

Z ZipLock skrev:
Ja, kom ihåg att använda handskar och andra lämpliga skyddsåtgärder om du ska gegga med epoxi.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.