Hej jag har köpt en lägenhet för ett halvår sedan och upptäckte idag att spisfläkten höll på att ramla ner så jag plockade ner den.

till min fasa upptäckte jag att fläkten bara satt med en skruv i sidan på ett skåp och hålen på backsidan av fläkten var jättestora. i de två hålen satt varsin betongplugg som var upstötta med avbrytna tändstickor. !
jaja nu har jag fått skriva av mig.

Men är det någon som har koll på hur jag fixar dessa betong hål ? vad fyller jag igen med samt kommer det att gå att kunna borra på samma ställe igen ?

mvh
extrem betong novis
 
Man använder sig av Husfix - guds gåva till folk med väggar av betong eller puts :) Om du använder husfix kommer det att gå jättebra att borra och sätta upp fläkten på samma ställe som tidigare.

Det enda som är viktigt är att du sopar rent hålen och vattnar lite så det inte är så torrt innan du lägger på husfixen.
 
L lianin skrev:
Man använder sig av Husfix - guds gåva till folk med väggar av betong eller puts :) Om du använder husfix kommer det att gå jättebra att borra och sätta upp fläkten på samma ställe som tidigare.

Det enda som är viktigt är att du sopar rent hålen och vattnar lite så det inte är så torrt innan du lägger på husfixen.
Hej såg ditt svar här:) jag hade förberett med vatten i sprayflaska. Men glömde ändå detta moment innan jag applicerade husfixen på väggen. Vad är risken när man inte blöter ner väggen innan?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.