Hej!
Vi har en bänkskiva i svart granit (nero africa) i köket. När vi skulle byta kakel ovanför den ramlade en skiva ner och slog bort en liten flisa så det blev ett jack (ca 5x5mm och kanske 2-3mm djupt) i bänken. Går det att fylla igen själv på något semi-smidigt sätt? Har hört lite med några stenfirmor men de skulle ha x antal tusen för att göra det.
Vi ska även försöka slipa den efteråt för att få bort lite repor, så tänkte försöka laga jacket först.
 
Ring och kolla med ditt försäkringsbolag och ta det på självrisken. Går lätt att laga med rätt grejer tex stonelux som många stenfirmor har. Sen att polera skivan själv det går men är rätt jobbigt att göra, speciellt om skivan är polerad, rekommenderar att försöka få det i samma veva som flisan ska lagas.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.