Hejsan behöver lite tips och råd hur jag lagar detta bäst 20151004_155934.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det ett avloppsrör? Har inte sett svarta rör i hem tidigare, endast i industrin.

Kan du mäta ytter diametern och se om den passar mot 110mm vanligt rör.
Annars återstår nog svetsning om man får tag i delar, alt byte mot likvärdigt rör.

Vad är det för material? Polyeten? I så fall går det troligen att "svetsa" dit en ny bit över hålet. Om det är helt på den undre halvan behöver det inte vara helt tätt heller eftersom röret normalt inte fylls helt, annat än vid ett stopp nedanför skadan. Det kan räcka med ett löst lock av en passande rörhalva, om man vill vara noggrann även tätad med gummimassa (unigum).

Spillvatten rör! Ska ner och mäta alldelses strax hoppas det är ett 110 rör. Bra fråga hårdplast? Pratade med grannens far som är rörläggare han sa till mig att kapa och sätta gummi skarv samt en muff! Grejen är den att jag måste få på ett rör till duschen och så med!

Rör till dusch?
Spillvatten, dagvatten, BDT, Toa. Går dina rör till "rätt" ställe och enligt dagens regler?
Mvh /M

gummimanschette till ett Y-rör och en kortare bit vanligt rör till ytterligare en gummimanschette kan fungera.

P
...

Röret går till duschen och brunnen i bastun bara! Det blev som pherra sa, rörläggaren var förbi igår och titta på det :) kopplas ihop idag :) tusen tack för råden iaf :D

P
Haha ok blev osäker efter att zoomat in bilden så tog bort kommentaren.

Krilleman
Var det 110?

Nej ser var inget 110 rör, nånstans mellan 100 och 110 om jag förstod det rätt ��

Nu är allt igen satt och klart med grovbetong, har en fråga när kan man börja flyta och sätta klinker? :)

Krilleman
Har du gjutit hela golvet så är en gammal regel vänta en vecka för varje cm betong.

Typ gjutit 8 cm, så 8 veckor? :(

20151007_151708.jpg
Skapa konto
20151007_151708.jpg
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.