Hej.
Givet:25A huvudsäkring.Zaptec go box 22kw,bil som tar emot 22kw.solceller,batteri,tibber pulse.Kan man gära såhär:sätta 32A Psa till laddboxen i normcentral dit även växelriktare kopplad,i zaptec app ställa in kretssäkring på 32A,max laddström 32A.I tibber app huvudsäkring 25A till lastbalansering.Laddboxen tar det som är tillgänglig från nätet+om solen skiner även från solpaneler så man kan utnytta så nära som möjlig 22kw.Eller är det helt feltänkt?

K
Jag vet inte om logiken har möjlighet till det du vill göra. Försökte läsa på men hittade inget. Däremot Google AI svarade att de skulle vara möjligt men utan att länka någon källa

Attitudeswe
Med en Easee är det iaf fullt möjligt att dynamiskt styra så att det blir nära 100% egen sol som hamnar i batteriet. Har inte tittat på Zaptecs APIer, men borde väl finnas på den med...

Inte många bilar som tar emot 22kW. 11kW gäller för merparten av rena elbilar.

Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Med en Easee är det iaf fullt möjligt att dynamiskt styra så att det blir nära 100% egen sol som hamnar i batteriet. Har inte tittat på Zaptecs APIer, men borde väl finnas på den med...

Inte många bilar som tar emot 22kW. 11kW gäller för merparten av rena elbilar.
Väldigt många Nissan Leaf (alla nyare) tar emot 32 kW. Visserligen 1-fas men ändå. Jag laddar med 32A hemma med hjälp av Ferroamps Energyhub och 20A huvudsäkringar.

Müssli Müssli skrev:
Väldigt många Nissan Leaf (alla nyare) tar emot 32 kW. Visserligen 1-fas men ändå.
Få som har 140 amperesäkringar hemma å andra sidan…

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Få som har 140 amperesäkringar hemma å andra sidan…
Ops, där fick du mig... 😳 Menade 32 A 1-fas, inte 32 kW. Fast egentligen är det nästan 29 A 1-fas eftersom bilen tar som max 6,6 kW 1-fas. Tack för påpekandet. 👍

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Det var nog ingen som på riktigt missförstod vad du menade. Jag kunde bara inte låta bli att medvetet missförstå och se vad det faktiskt skulle bli i ampere.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.