Det är så att jag söker efter en låda där jag kan lägga in lösa verktyg.
Köpte plastlåda på ikea men den höll inte måttet alls. Sprack i hörnet när man la ned för hårt.
Någon som vet någon bra och billig låda som man kan slänga ner verktyg i?
Söker typ något sådan så man kan stapla på varandra
47-0259_xl_1.jpg

C champion skrev:
Det är så att jag söker efter en låda där jag kan lägga in lösa verktyg.
Köpte plastlåda på ikea men den höll inte måttet alls. Sprack i hörnet när man la ned för hårt.
Någon som vet någon bra och billig låda som man kan slänga ner verktyg i?
Söker typ något sådan så man kan stapla på varandra
[bild]
Ta sagda verktyg och bygg en låda i trä. Är väl inget plast som är rimlig i pris som tål att man lägger ner hårt..;)

• Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
Smartstore lådor. Ser likadana ut som Ikea fast mycket bättre kvalité. Har flera med verktyg i själv.

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Smartstore lådor. Ser likadana ut som Ikea fast mycket bättre kvalité. Har flera med verktyg i själv.
Har några såna också mencmina har börjat spricka efter 1-2års användande.

Cheesen
raveper raveper skrev:
Dom håller inte. Har försökt detta.
Frustrator Frustrator skrev:
Ta sagda verktyg och bygg en låda i trä. Är väl inget plast som är rimlig i pris som tål att man lägger ner hårt..;)
Håller delvis med. Men Frustrator har väl mest verktygen på golvet om jag förstår dennes organisationside. Det finns plastbackar som borde fungera både för Frustrator och TS.

Jag köpte några eurobackar för några år sedan... Med tillhörande lock. Dom håller. Det är dessutom billigare än en trälåda om man betänker vad trävirket kostar med frakt, ytbehandling och tidsåtgång.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
B
  • Gilla
Jante
  • Laddar…
Två på bollen där :p

Bahaus har stadiga backar i ett par storlekar.
Grå plastback av typen PLASTBACK GRÅ 18L från Bauhaus, prisangivelse och köpknapp synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Jante

Konstigt. Kan det vara handhavande fel.. mina har hållt iaf minst 8år

Jag har haft spännband etc till släpet i säkert tio år i ett par smartstore lådor. Har fungerad väldigt bra ända till i vintras då de började bli spröda och gå i småbitar. Har inte varit speciellt försiktig med lådorna så de höll förvånansvärt bra.

Nu har jag ersatt detta med en ny variant som ska vara gjord i segare plast:

https://www.bauhaus.se/forvaringsla...K27Ipx-0FlrkY1VChnFl_xm4UdpmlHC0aAv3eEALw_wcB

Blå stapelbar plastlåda med fast lock och robust design, tål hög vikt.
Skapa konto
https://hylllagret.se/shop/654-plastlaador1/1077-plastlaada-med-fast-lock-laag-l-60-x-b-50-x-h-315-cm/?gclid=EAIaIQobChMI2ZCP48eY-QIVABoGAB0jwQB-EAQYEiABEgK7IfD_BwE

Blå stapelbar plastlåda med fast lock och robust design, tål hög vikt.
Skapa konto

De här kostar lite mer än Ikea och liknande, men tål precis allt, är smidiga och stapelbara. Jag har förvarat och fraktat blyvikter i de här utan att något mer än min rygg tog stryk.

Är inte dessa plastbackar det standardformat som kallas eurobox?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.