Hej!

Har en vattenutkastare som börjat läcka genom "säkerhetsventilen" när vattnet är på, se röd pil i bild. Inget läckage när kranen är stängd.

Vad är det som har hänt, någon packning som behöver bytas? Finns det någon risk att vatten blir stående och frostfryser under vintern om vi väntar till våren med att åtgärda?
 
  • Vattenutkastare monterad på vägg med en röd pil som visar på säkerhetsventil där det läcker vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bleckis
  • Laddar…
R
Vid avstängning ska det dräneras ut den vägen
Innanför där sitter en O-ring som ska täta den har nog blivit något sliten , går att byta , men då får man skruva isär kranen
Du får söka på fabrikat och reservdelar
 
  • Gilla
Vixen och 1 till
  • Laddar…
Tack så mycket båda två - då skall det nog lösa sig :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.