Hej. Har en tryckvakt som läcker.
Det ser lite illa ut då den inte är inkapslad, och vatten gick upp till tryckvakten och sprutade inne där all el finns inkopplad.
Jag funderar på om någon kan hjälpa mig med något speciellt val jag ska göra?
apparatskåoet är ca 15 år gammalt, ser helt okej ut. Det är egentligen bara själva tryckvakten som är rostig och dålig.
Skulle bli glad om någon skulle kunna hjälpa mig med vilke. Tryckvakt jag kan tänka mig skaffa i stället?
Den blå slangen är ca 3-4mm.
Tack så länge.
Öppet elektriskt skåp med slitage och en läckande rostig tryckvakt kopplad till blå slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En öppnad elektrisk apparatlåda med en rostig och skadad tryckvakt, anslutna ledningar, och en manometer på en blå slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vilket tryckområde är det på befintliga?

Det ser ut som att det är gängad anslutning ungefär där tryckvakten går ut genom lådan, precis under lådan är ett T-stycke där både manometern och den blå slangen är ansluten.

Tex följande tryckvakt skulle kanske fungera,
https://www.elbutik.se/product.html/tryckstrombrytare-tbe-3

Demmpa Demmpa skrev:
Vilket tryckområde är det på befintliga?

Det ser ut som att det är gängad anslutning ungefär där tryckvakten går ut genom lådan, precis under lådan är ett T-stycke där både manometern och den blå slangen är ansluten.

Tex följande tryckvakt skulle kanske fungera,
[länk]
Det ligger runt 2 bar någonstans. Tror den stoppar vid 3 bar Och startar vid 1 bar.

Ska kika på länken direkt. Kan ju faktiskt tänka mig en helt annan modell som sitter utanför lådan och är digital.
Tack för svaret.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.