Hej

Har en termostat som börjat läcka om funderar på om jag kan stänga av vattnet till denna radiatorn innan jag hittat en lösning.

Går det att stänga av tillförseln av vatten till denna radiatorn genom att skruva på den på toppen, den jag tagit en närbild på?

Mvh Kim

• Närbild på en radiator med termostat och dekorativ hängare på sidan, där en fråga ställs om hur man stänger av vattentillförseln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en äldre termostatventil på en radiator med vitmålat rör och ventildel, placerad vid väggen.
    Skapa konto
  • Närbild på toppen av en gammal radiatorventil med avlagringar, potentiellt för att stänga av vattentillförseln.
    Skapa konto
Det är bara en luftningsventil där överst. Ta fram en hink eller annat som vattnet kan droppa ner i.

Aha, det är det ju. Tack för era snabba svar!

Tror jag tänkte att avluftningen var den som satt på höger sida och att jag därför trodde detta var något annat.

Kan ni se något annat sätt att stänga av vattnet till denna radiator eller är det hink som blir bästa kortsiktiga lösning?

Angående felsökning: Bör jag skruva av termostaten och undersöka om det är packboxen som läcker?

Ja det är ju alltid bra att undersöka så länge man kan skruva tillbaka grejerna så man inte tappar värmen i huset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.