Hej.
Jag har en Bosch diskmaskin som är ca 10 år gammal. Den diskar rent och snabbt så jag är riktigt nöjd med den.
När jag bytte bänkskiva så hände något med packningen till aquastop:en (Se bilden nedan). Jag misstänker att den fick stryk när jag satte igång vattnet och lufttrycket gjorde sitt, klantigt javisst.
Går det att laga eller byta packningen? En ny aquastop verkar kosta mellan 600 och 1000:- vilket är mer än jag köpte maskinen för.
Tacksam för svar.
Jag har en Bosch diskmaskin som är ca 10 år gammal. Den diskar rent och snabbt så jag är riktigt nöjd med den.
När jag bytte bänkskiva så hände något med packningen till aquastop:en (Se bilden nedan). Jag misstänker att den fick stryk när jag satte igång vattnet och lufttrycket gjorde sitt, klantigt javisst.
Går det att laga eller byta packningen? En ny aquastop verkar kosta mellan 600 och 1000:- vilket är mer än jag köpte maskinen för.
Tacksam för svar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är du säker på att det är själva aquastoppet som läcker?
För på bussningen 15x20 ska det inte finnas gängtape på 20 gängan. Ett vanligt misstag många gör. I botten på den stora mässingsmuttern ska det sitta en gummipackning som ska täta. Gängtapen kan göra så bussningen inte "når ner" så långt.
Kolla det först!
Samt att det ser ut som om du har en bussning med plan yta för packning på 15 sidan också (uppåt blandaren) Gängtapen är onödig där med om så är fallet. Så när du endå är ingång kolla det med.
För på bussningen 15x20 ska det inte finnas gängtape på 20 gängan. Ett vanligt misstag många gör. I botten på den stora mässingsmuttern ska det sitta en gummipackning som ska täta. Gängtapen kan göra så bussningen inte "når ner" så långt.
Kolla det först!
Samt att det ser ut som om du har en bussning med plan yta för packning på 15 sidan också (uppåt blandaren) Gängtapen är onödig där med om så är fallet. Så när du endå är ingång kolla det med.
Tack för snabbt svar.krilleman_215 skrev:Är du säker på att det är själva aquastoppet som läcker?
Kolla det först!
Ska genast testa, tänkte tänkte göra det mer ordentligt, men kanske själpte istället... Återkommer när jag testat.
Med vänlig hälsning, Björn
Tack krilleman för ditt snabba svar. Gängtejpen är borta och dropparna lika så! Det var en packning i den övre också.
Otroligt skoj med folk som delar med sig av sina kunskaper!
Otroligt skoj med folk som delar med sig av sina kunskaper!
Produkter som diskuteras: "Gängtejpen"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden