F
Hej!
Var och kröp i krypgrunden och upptäckte en vattenpöl på plasten där inkommande vattenrör ligger. Har sett en liknande pöl tidigare, men skyllde då på kondensvatten. Tittade nu lite närmare och noterade att "kondensvattnet" återkommer lite väl fort. Det läcker från kopplingen och rinner ner längs slangen, ca 1 droppe var tionde sekund.
Inkommande vatten går från grannhuset (ett parhus) som har den gemensamma servisen in och upp genom mitt bjälklag i ett avloppsrör. Precis där ovanför läcker det.

Vad tror ni, kan jag åtgärda det här på ett enkelt sätt? Blir lite osäker på var jag i så fall ska dra åt? Eller måste man dela hela kopplingen först?
Jag kan stänga vattnet inne hos grannen, men en sån grov slang rymmer ju några liter och det vill man ju helst ha lite koll på.

Tips på bra röris i Helsingborg är också välkommet.

bild 1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
bild 2.jpg
Skapa konto

F
Hittade en bra röris i kvarteret, som kom med en stor tång och drog åt kopplingen och nu är det tätt. Han ville inte ens ha betalt, så jag är väl skyldig att ringa honom nästa gång nåt strular. Tack och hej!

Krilleman
Det ser ut som du har en Beulco 77110 koppling. Likt denna:

0177110020-hemS.jpg
Skapa konto

Som har denna monteringsanvisning

Bra att det löste sig för dig till slut, trots forumets avsaknad av hjälpsamma inlägg.

Återkoppling är alltid roligt, oavsett massor med informativa svar eller absolut inga alls!

:thumbup:

Och vad vore väl livet utan en rörmokare som bor längre ner på gatan! :beer:

• Gilla
fredrik.johansson
  • Laddar…
F
Jag gjorde ett försök själv först, men insåg att mina mesiga tänger inte räckte. Kändes inte fel heller att nån som förhoppningsvis vet hur man gör drar åt inkommande vatten. Det kan ju bli rejält blött om man har sönder nåt...

Krilleman
En röris tackar sällan nej till en platta öl på trappen en fredag när man kommer hem!

:beer:

Detta scenario har utspelats flertalet gånger hos mig ;)

Redigerat:
F
krilleman_215 skrev:
En röris tackar sällan nej till en platta öl på trappen en fredag när man kommer hem!

:beer:

Detta scenario har utspelats flertalet gånger hos mig ;)
Tack för tipset! Hashtaggar funkar väl inte här, så vi sorterar in det under "Livsvisdom" och "Hur man undviker saltade räkningar från hantverkare".
Får dra med någon extra "hantverkarplatta" hem nästa gång det bär av utomlands!

• Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Krilleman
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.