Den här gamla trotjänaren från 1974 har gjort sitt. Den läcker runt hela plattan (de rostiga muttrarna). Vem gör sånt här i Göteborgstrakten? Jag hittar inget om pumek AB. Gissar att de inte finns kvar. Vad kan det kosta att byta ut den

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Skapa konto
  • image.jpg
    Skapa konto
Redigerat:
Kontakta en rörfirma dom fixar det.

Krilleman
Oj, en hederlig gammal tvillingpump. Hur många lägenheter betjänar den?

Dagens nya intelligenta pumpar är oftast betydligt mindre än dina "giganter" men det brukar att gå att få ihop utan svetsning med någon passbit!

Hursom så behöver du nog få flödena korrekt uträknade för god ekonomi!

krilleman_215 skrev:
Oj, en hederlig gammal tvillingpump. Hur många lägenheter betjänar den?

Dagens nya intelligenta pumpar är oftast betydligt mindre än dina "giganter" men det brukar att gå att få ihop utan svetsning med någon passbit!

Hursom så behöver du nog få flödena korrekt uträknade för god ekonomi!
Tack, jag fick kontakt igår med en rörfirma som skall kolla på den. Behöver jag byta bägge pumparna? Det är bara den ena som läcker. Men båda är ju lika gamla och den andra lär väl vara i samma skick.

Krilleman
Ja, du byter hela grunkan genom att lossa bultarna på flänsarna vid varje sida.

• Gilla
torbeno
  • Laddar…
Tack för svar. Är det nån som vågar gissa på pris för en ny? Material alltså. Bara så att jag inte blir skinnad här. Fastigheten är totalt 3000 kvm. Allt är inte boendeyta utan rätt mycket förråd och lager (ouppvärmt).

Krilleman
Svårt att gissa. Hittar du någon information om pumpen så kan du kanske få ett bättre svar?

Tillverkare & modell nr?

Krilleman
???

Inte hittat mer info än. Rörmokare kommer imorgon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.