Hej, jag har problem med vatteninträgning vid mitt fönsterbläck, vattnet letar sig i nederkant av brädan på sidan och in i konstruktionen. Blecket är inskjutet i spåret som synes på bilden.
Är villrådig hur jag ska göra, några bra tips?
//Thord
Är villrådig hur jag ska göra, några bra tips?
//Thord
Byggveteran
· Stockholm
· 340 inlägg
Det verkar jädra underligt ser inga fel på bilden. Hur ser det ut ovan fönster?
Det är inget konstigt upptill vad jag kan se, har tagit bort fodringen på det skadade partiet och vad jag kan se så är det tort hela vägen ner.D Daniel Barnaniel skrev:
T Thord58 skrev:
Det verkar märkligt att vattnet ska leta sig in via gaveln. Det rinner inte längs spåret i fönstret och in den vägen?T Thord58 skrev:
Jag har sett betydligt sämre utföranden än det där där det inte varit problem.
Hur mycket vatten är det som kommer in?
Hur är bockningen av de inre hörnen gjorda?
Är de vikta som de ska?
Är de vikta som de ska?
Jag håller på att inreda på insidan, så vi har plastat och satt 45x45 på insidan, så jag upptäckte att reglar var fuktiga.S sk007 skrev:
Med den lutningen på fönsterblecket tror jag det krävs mycket väder för att hörnen ska orsaka problem även om de vore fel.Huddingebo skrev:
Om ni inte har någon värme på tror jag det kan bli kondens kring fönstret så det känns fuktigt och blött.T Thord58 skrev:
Det tror jag, de ser ut så här.Huddingebo skrev:
Byggveteran
· Stockholm
· 340 inlägg
Instämmer, hörnen ser sjyssta ut. Hur yttrar sig problemet mer exakt, vad är fuktigt? Lite/ mycket, kan det finnas andra orsaker? Hur är stommen uppbyggd?
Underblecket lär inte vara boven iaf.
Underblecket lär inte vara boven iaf.
Som sagt, blecken ser bra ut.
Är det fönster mot syd/väst? Var i landet finns huset?
Är det fönster mot syd/väst? Var i landet finns huset?
Jag har brutit upp foder och salning runt de berörda partierna och det finns inget läckage uppåt, så det måste smyga sig in under kanten där sarlingen tar slut och över kanten på blecket , man kan ju trycka dit mycket fog men det borde gå att gör på ett smartare sätt, hur gjorde man förr när man inte hade massa fogmassa på fönster som sitter lite utsatt?D Daniel Barnaniel skrev:
//Thord