Som rubriken lyder så har jag en duschblandare som droppar trotts att jag vridit av kranen så gott som går och jag misstänker att det behövs bytas packningar i den. Men hur tusan hittar jag ett servicekitt? Allt jag kan se är att det är en mora blandare men intet mer och jag hittar inga bilder på samma blandare på moras hemsida!
Hjälp vore tacksamt!! DSC_0412.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Antagligenkanske skrev:
Som rubriken lyder så har jag en duschblandare som droppar trotts att jag vridit av kranen så gott som går och jag misstänker att det behövs bytas packningar i den. Men hur tusan hittar jag ett servicekitt? Allt jag kan se är att det är en mora blandare men intet mer och jag hittar inga bilder på samma blandare på moras hemsida!
Hjälp vore tacksamt!! [bild]
Om jag inte missminner mig så sitter det en vanlig kägla som tätar i den där. Finns alltså i vilken butik som helst med en hylla gelia produkter. Gå in på din lokala rörfirma så avvarar dem säkert en för en 50lapp. Har du en Dahls Ahlsell eller Solar grossist så hjälper dem dig säkert även om du är civil ) . Rinkaby om det kniper.

Krilleman
  • Gilla
Mike7000
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
RSK: 8591301 borde passa fina fisken!

[länk]

18:- på internet borde vara ca 40:- i VVS-butik likt Comfort. Billigt för du ej behöver betala frakt.

Lossa på kromlocket under mittersta ratten och demontera hela vredet plus innanmätet, byt ovan artiklel.
Tack för RSk numret. Det gjorde det lättare att hitta rätt detalj.

Tänk på att stänga av vattnet först bara............:D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.