Tja!

Någon som har koll på denna blandare?
Den står och droppar och har gjort för länge.
Någon som kan säga vad den heter? Fabrikat och modell. Kan vara en FM Matson. Kanske tom någon som vet vad för delar som bör bytas för att få rätt på den.

Mvh Kalle
 
  • Kökskran med blandare framför kakel, ovanför en rostfri diskho med propp och diskmedelspump.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kalle Holmgren Kalle Holmgren skrev:
Tja!

Någon som har koll på denna blandare?
Den står och droppar och har gjort för länge.
Någon som kan säga vad den heter? Fabrikat och modell. Kan vara en FM Matson. Kanske tom någon som vet vad för delar som bör bytas för att få rätt på den.

Mvh Kalle
Ser ut som en gammal mora blandare. Skulle tro att detta passar, men maila bild till Mora så kommer dom veta säkert.
 
  • Instruktioner för felsökning och reparation av Mora Temp blandare, inklusive reservdelar och artikelnummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktioner för byte av ventilhylsa på blandare, Mora Temp. Steg-för-steg guide för nya och gamla modeller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Instruktion för demontering av en äldre modell av en okänd enhet, innehåller steg och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Jag tycker också den påminner om en gammal MA.

Men då brukar det se ut såhär med en blå och en röd punkt + pilar, samt Mora tryckt på locket.

Kran med temperaturindikatorer, röd för varmt och blått för kallt, slitet silverfärgat metall, delvis reflekterande yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman Krilleman skrev:
Jag tycker också den påminner om en gammal MA.

Men då brukar det se ut såhär med en blå och en röd punkt + pilar, samt Mora tryckt på locket.

[bild]
Tycker mig se exakt det. TS kanske vill slänga upp en lite bättre bild. :geek:
 
  • Lågupplöst bild av en vattenkran med färgglada ljusreflexer, troligtvis inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S0MMER S0MMER skrev:
Tycker mig se exakt det. TS kanske vill slänga upp en lite bättre bild. :geek:
Tack ungdomar. Fick bilden skickad från morsan det var den bästa fotografen tog. Jag ska undersöka om det en Mora. Tack sålänge!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.