Det här var den bästa bild jag hittade, det är den ljusgröna delen du ska lossa och käglan är delen som kallas "plug".
1200px-Globe_valve_diagram.svg.png
 
  • Gilla
Herr.k och 1 till
  • Laddar…
Kanon! Som jag förstår dig är det överfallsmuttern som jag lossat på bilderna? Och det jag istället ska vrida på (kranbröstet) sitter närmare själva ventilen? I så fall är kruxet bara att jag inte lyckas lossa där. Jag kan ju testa att ta i ännu hårdare - men det känns som att jag får byta hela ventilen ändå i så fall.
 
 
Krilleman
J JIMMEN skrev:
Jag har haft isär dem på jobbet.Käglan var iaf till synes keramiskt belagd. Killen från Trio svor på det.
Kan dubbelkolla måndag om det är intressant?
Är den keramisk i tätningen?

Jag är nyfiken!
 
Spruta i lite rostlösningsmedel mellan ventilaxeln och förlängaren, gör det i omgångar, till slut går det att ”knacka loss” förlängaren.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.