Jag ska bygga om under diskbänken för alla dessa återvinningskärl och tänkte ta tag i detta med plastskyddet för vattenläckage samtidigt. Inga problem att hitta material på Bauhaus, men sedan knackade verkligheten i ett 50-talshus på...
Tidigare ägare satte in ett Ikeakök och det vart väl inte helt vackert under diskhon. Men avloppet kommer på skrådden ur väggen och vattenrören försvinner åt sidan - hur ska jag få det här tätt och så det lirar med alla bestämmelser?
Det enklaste kanske är att riva bort Ikeas vägg så man kan trycka plastskyddet hela vägen in mot den putsade väggen?
Tidigare ägare satte in ett Ikeakök och det vart väl inte helt vackert under diskhon. Men avloppet kommer på skrådden ur väggen och vattenrören försvinner åt sidan - hur ska jag få det här tätt och så det lirar med alla bestämmelser?
Det enklaste kanske är att riva bort Ikeas vägg så man kan trycka plastskyddet hela vägen in mot den putsade väggen?
Jag har löst det med att sätta ett vattenlarm där istället då det inte går att få det tätt utan en himla massa silikon eller liknande.B Boomtown skrev:Jag ska bygga om under diskbänken för alla dessa återvinningskärl och tänkte ta tag i detta med plastskyddet för vattenläckage samtidigt. Inga problem att hitta material på Bauhaus, men sedan knackade verkligheten i ett 50-talshus på...
Produkter som diskuteras: "vattenlarm"
Vattenlarm för vitvaror Housegard
Ljud vid vattenläcka
150 kr inkl moms
Läs mer
Ja, ta bort baksidan av skåpet är nog enklast och montera typ tollcos diskbänksinsats. Om du vill kan du skruva fast en målad skiva av något slag på väggen om det gör montaget finare/enklare.B Boomtown skrev:Jag ska bygga om under diskbänken för alla dessa återvinningskärl och tänkte ta tag i detta med plastskyddet för vattenläckage samtidigt. Inga problem att hitta material på Bauhaus, men sedan knackade verkligheten i ett 50-talshus på...
Japp, det är Tollcos sats jag har och funderar på hur jag ska göra med. Enligt de instruktioner jag hittar ska bakre uppvik vara runt 30 mm men avloppet sitter lägre än det, så det lär bli någon Macgyver-lösning hur jag än gör...L Laurentiusson skrev:
Just nu är jag inne på att kapa bort 5-10 centimeter av "Ikea-väggen" så plastmattan kan skjutas in mot väggen och sen försöka få över diskmaskinens bägge slangar på samma sida av avloppet för att göra genomföringarna lite mer åtkomliga.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden