Hej har en NIBE fighter 1225.
Och mitt problem är nu att jag har ett läckage någonstans.
MEN VART?
Med tanke på hur fort trycket sjunker så borde jag se läckaget inne om de nu skulle vara ett läckage på systemet inomhus.
ca 1 timme mellan bilderna'
PANIK!
Och mitt problem är nu att jag har ett läckage någonstans.
MEN VART?
Med tanke på hur fort trycket sjunker så borde jag se läckaget inne om de nu skulle vara ett läckage på systemet inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ca 1 timme mellan bilderna'
PANIK!
Har du fått fylla på systemet mycket på slutet? Manometern kan gå lite upp å ner i tryck beroende på hur varmt vattnet är i systemet. Rätt förtryck i blåsan är ju en förutsättning för att trycket inte ska svaja fram å tillbaka
hej! Jag har fyllt på de alldeles för ofta ca 2-3 ggr bara i år :/.V Vector skrev:
ja om de är blåsan så måste man väll byta expansionskärlet?
Vad skulle en sådan åtgärd kosta tro?
Prova om det räcker att fylla luft i bilventilen. Egentligen ska man i så fall släppa ut vatten någon annanstans och pumpa till ett optimalt förtryck, men det är inte jättekritiskt. Du märker snabbt om det blir bättre.
igår så pumpades de i spritblandning så att trycket gick upp till ca 1,2 bar. Men nu har den sjunkit till ca 0,9M MagHam skrev:
Har du provat att trycka in ventilen i botten? Kommer det vatten är det trasig blåsa. Kommer ingen luft är det ingen luft.J Jonaswe36 skrev:
Min tappa trycket hela tiden. Men jag hade ingen luft i mitt expansionskärl. Så jag fick fylla på.
Men kolla först vad som händer, har du tur är de bara luft.
Då tömmer man ut vattnet helt först sen får man fylla på luft. Men du måste då ha en ny ventil då den gamla isåfall är kass.
okej ska kolla upp de imorgon!Rkarlsson skrev:Har du provat att trycka in ventilen i botten? Kommer det vatten är det trasig blåsa. Kommer ingen luft är det ingen luft.
Min tappa trycket hela tiden. Men jag hade ingen luft i mitt expansionskärl. Så jag fick fylla på.
Men kolla först vad som händer, har du tur är de bara luft.
Då tömmer man ut vattnet helt först sen får man fylla på luft. Men du måste då ha en ny ventil då den gamla isåfall är kass.
tack för snabba svar!