5 534 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Läckage genom innertak
Var uppe o kollade hur det såg ut precis, inget vatten och allt hade torkat upp redan efter 24h och utan fläkt. Inte ens någon fläck på gipsskivan...
Men jag satte ändå dit en fläkt, så får den stå i ett par dagar. Sen tejpar jag ihop plasten och lägger på lösullen igen. Jag tror vi upptäckte läckage i samma stund som röret sprack!
Jag tror också att jag sätter en 45gr böj, skär av den del som är sprucken och ser om det går att få i den på ett tillfredsställande sätt så att det blir en säker anslutning. Sedan den gröna monstertejpen runt det.....
Men jag satte ändå dit en fläkt, så får den stå i ett par dagar. Sen tejpar jag ihop plasten och lägger på lösullen igen. Jag tror vi upptäckte läckage i samma stund som röret sprack!
Jag tror också att jag sätter en 45gr böj, skär av den del som är sprucken och ser om det går att få i den på ett tillfredsställande sätt så att det blir en säker anslutning. Sedan den gröna monstertejpen runt det.....
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Bra att det torkat , blir lite värme underifrån som gör att det torkar , kolla bara att det inte finns fukt under plasten en bit in
Sedan det med att ansluta slang mot rör , om måtten inte stämmer så finns det övergångar
kanske en sådan här du får mäta slangen och se om den går att ha
www.bauhaus.se/forhojn-stos-for-wc-h-120.html#full-description
Sedan det med att ansluta slang mot rör , om måtten inte stämmer så finns det övergångar
kanske en sådan här du får mäta slangen och se om den går att ha
www.bauhaus.se/forhojn-stos-for-wc-h-120.html#full-description
Bra tips! En sån vill jag ha tag på, tyvärr finns den varken i butik eller centrallager.... :/
Så frågan är varjag kan hitta en sådan, hittar inte så mycket när jag googlar. Varken byggmax eller Biltema har. Måste kanske åka till en renodlad badrumsförsäljare möjligtvis....
Så frågan är varjag kan hitta en sådan, hittar inte så mycket när jag googlar. Varken byggmax eller Biltema har. Måste kanske åka till en renodlad badrumsförsäljare möjligtvis....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden