A anlebel skrev:
Ok, den kan vridas då i olika steg men händer inget av det vad jag kan märks
A anlebel skrev:
Såhär brukar jag försöka hålla

• Illustration visar hand vrida mekanism på rörsystem, möjligtvis underhållssteg eller monteringsinstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så brukar jag försöka hålla när jag vrider

M Mapet890 skrev:
Så brukar jag försöka hålla när jag vrider
Tack!
Då kunde jag öppna och titta, sen stänga ordentligt. Ser inget fel på packning eller dylikt. Men tyvärr läcker det ändå.

• En hand håller en röd spolknappsdel över en öppen toalettcistern, mekanism synlig, inre arbete, underhåll.
    Skapa konto
A anlebel skrev:
Tack!
Då kunde jag öppna och titta, sen stänga ordentligt. Ser inget fel på packning eller dylikt. Men tyvärr läcker det ändå.
Se där! Ok, vad märkligt, sitter det en oring som ska täta mot ventilhuset?

M Mapet890 skrev:
Se där! Ok, vad märkligt, sitter det en oring som ska täta mot ventilhuset?
Nej det kan jag väl inte påstå att det gör. Övre delen man lyfter bort är gummi men ser ingen separat packning.

• Närbild på en apparat, möjligen en del av en vattenledning eller maskin, med synliga rör och förslutningar.
    Skapa konto
  • En hand håller en röd plastdel med svart gummitätning och en kabel inuti, över en vattenpöl.
    Skapa konto
A anlebel skrev:
Nej det kan jag väl inte påstå att det gör. Övre delen man lyfter bort är gummi men ser ingen separat packning.
Undra om det är ytterkanten på membranet som ska täta utåt? Har bytt ganska många fluidmaster under åren jag nu jobbat och dom brukar täta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.