Hej hopp.
Kört första maskinen med disk, läcker givetvis mellan utloppsslangen och infästningen på IKEAs lillviken.
Ska det anslutas med någon annan rörklämma eller ska det vara något mer emellan?
Känns som att själva utloppsslangen är för stor då den är väldigt enkel att sätta på.
Kört första maskinen med disk, läcker givetvis mellan utloppsslangen och infästningen på IKEAs lillviken.
Ska det anslutas med någon annan rörklämma eller ska det vara något mer emellan?
Känns som att själva utloppsslangen är för stor då den är väldigt enkel att sätta på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vanlig slangklämma är att föredra framför gummiklätt rörsvep.
Glöm inte att fästa avloppsslangen så högt upp mot bänkskivan som möjligt också. "Slanghållare för avloppsslang" kan underlätta enormt!
https://www.jafo.eu/produkter/utloppsslangar/8184235

Glöm inte att fästa avloppsslangen så högt upp mot bänkskivan som möjligt också. "Slanghållare för avloppsslang" kan underlätta enormt!
https://www.jafo.eu/produkter/utloppsslangar/8184235

Ok, tack Krilleman. Slanghållare har jag men då ska jag köpa en slangklämma helt enkelt.Krilleman skrev:
Men det räcker med en slangklämma även om slangens innerdiameter känns större än ytterdiametern på själva anslutningen?
Bästa svaret
Ja, det brukar lösa sig dom flesta gångerna!P Pappa1986 skrev:
Köp en slangklämma som precis går över din slangända och dra åt lagom hårt.
Det gummibeklädda rörsvepet har ju ett stopp som inte går att dra förbi. Dessutom är ju inte den produkten tilltänkt att användas för detta ändamålet....

Underbart, jag handlar imon så hoppas vi det löser sig.Krilleman skrev:
Tack å ha en bra fredagkväll
Klicka här för att svara