Hej hopp.


Kört första maskinen med disk, läcker givetvis mellan utloppsslangen och infästningen på IKEAs lillviken.
Ska det anslutas med någon annan rörklämma eller ska det vara något mer emellan?
Känns som att själva utloppsslangen är för stor då den är väldigt enkel att sätta på.
Utloppsslang ansluten till IKEAs LILLVIKEN med synlig läcka vid infästningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
Vanlig slangklämma är att föredra framför gummiklätt rörsvep.

Glöm inte att fästa avloppsslangen så högt upp mot bänkskivan som möjligt också. "Slanghållare för avloppsslang" kan underlätta enormt!

https://www.jafo.eu/produkter/utloppsslangar/8184235

csm_4161_8184235_8010d9271b.jpg
 
Krilleman Krilleman skrev:
Vanlig slangklämma är att föredra framför gummisvep.

Glöm inte att fästa avloppsslangen så högt upp mot bänkskivan som möjligt också. "Slanghållare för avloppsslang" kan underlätta enormt!

[bild]
Ok, tack Krilleman. Slanghållare har jag men då ska jag köpa en slangklämma helt enkelt.
Men det räcker med en slangklämma även om slangens innerdiameter känns större än ytterdiametern på själva anslutningen?
 

Bästa svaret

Krilleman
P Pappa1986 skrev:
Men det räcker med en slangklämma även om slangens innerdiameter känns större än ytterdiametern på själva anslutningen?
Ja, det brukar lösa sig dom flesta gångerna!
Köp en slangklämma som precis går över din slangända och dra åt lagom hårt.

Det gummibeklädda rörsvepet har ju ett stopp som inte går att dra förbi. Dessutom är ju inte den produkten tilltänkt att användas för detta ändamålet....

86-9010_xl_1.jpg
 
Krilleman Krilleman skrev:
Ja, det brukar lösa sig dom flesta gångerna!
Köp en slangklämma som precis går över din slangända och dra åt lagom hårt.

Det gummibeklädda rörsvepet har ju ett stopp som inte går att dra förbi. Dessutom är ju inte den produkten tilltänkt att användas för detta ändamålet....

[bild]
Underbart, jag handlar imon så hoppas vi det löser sig.
Tack å ha en bra fredagkväll
 
@Krilleman Provade på nytt igår efter byte av slangklämma. Det läckte ingenting, tackar :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.