5 593 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Lacka om köksluckor i polyuretan/akryllack
Medlem
· Västra Götalands Län
· 20 inlägg
Hej jag tänkte köpa Ikeas Laxarby luckor till mitt nya kök som består av massiv björk/ björkfaner och är lackad i tonad klar polyuretan/akryllack.
Är det någon här som vet om en lackeringsfirma kan lacka på polyuretan/akryllack utan att man måste slipa ner den färgen från början? Fick en offert från en firma som sa att "OM" dom skulle vara laserade så skulle dom behöva slipa bort färgen men annars så såg det grönt ut.
Någon som har erfarenhet av det?
Tack på förhand.
Är det någon här som vet om en lackeringsfirma kan lacka på polyuretan/akryllack utan att man måste slipa ner den färgen från början? Fick en offert från en firma som sa att "OM" dom skulle vara laserade så skulle dom behöva slipa bort färgen men annars så såg det grönt ut.
Någon som har erfarenhet av det?
Tack på förhand.
Medlem
· Västra Götalands Län
· 20 inlägg
ikea har inte den modellen, laxarby i vit utan i off white som är gulaktig vit. resten av min lght är helt vit typ 0500 ncs . därför skullle jag behöva lacka om dom. priset blir desamma om inte billigare än att köpa helt nya någon annan stans som är vita från början
Kör lackeringsfirman med normala "möbelfärger" så borde det inte vara något problem att lägga på befintlig lack om de dessutom kör med en vidhäftningsprimer innan. Att slipa ner till rent trä och måla från scratch bör inte vara något problem, om det skulle visa sig att klarlacken är olämplig att måla på.
EDIT: tog bort ett par frågor - såg att det rörde sig om en tonad klarlack.
EDIT: tog bort ett par frågor - såg att det rörde sig om en tonad klarlack.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden