Precis så var det med vår pump i början. Elpatronen gick in helt i onödan tills jag ställde upp tiden som pumpen har på sig innan den tar till patron. Blev mkt bättre.smurfen72 skrev:
På Nibe är det med hjälp av gradminuterna man justerar hur ofta vp ska starta och stoppa samt när elpatron ska koppla in samt justera hur långt det ska vara mellan de olika elstegen. Det är alltså där man ska justera så inte elpatron ska gå in i onödan men har man för klen vp måste ju elpatron få hjälpa till men man måste ge kompressorn en chans till att klara det själv först.
Vad ställde du den till? Jag har en IVT pump, och fabriksinställningen är 1 timme innan tillskottet går in och hjälper till. Under den tiden vi haft den, sen september 2010 har tillskottet gått 48 timmar av 6620 drifttimmar. (Göteborgsområdet)BiFuel skrev:
Edit; För att ändra inställningen krävs att man går in i "installatörs- och servicemenyn" som enligt instruktionsboken "användaren får under inga omständigheter gå in i denna nivå." Kan det påverka garantin om man går in och ändrar där själv?
Redigerat:
Har också en IVT! Vårt tillskott har bara varit på 12 timmar på 4år. Den används väl alltid vid varmvatten spets om jag förstår det hela rätt, men inte annars.Jojx81 skrev:Vad ställde du den till? Jag har en IVT pump, och fabriksinställningen är 1 timme innan tillskottet går in och hjälper till. Under den tiden vi haft den, sen september 2010 har tillskottet gått 48 timmar av 6620 drifttimmar. (Göteborgsområdet)
Edit; För att ändra inställningen krävs att man går in i "installatörs- och servicemenyn" som enligt instruktionsboken "användaren får under inga omständigheter gå in i denna nivå." Kan det påverka garantin om man går in och ändrar där själv?
Klicka här för att svara