Finns ju inget kylforum på denna sida, så jag testar här.
Jag jobbar bland annat med service och installation av värmepumpar, men jag kan inte göra ingrepp i kyldelen då jag saknar eu-certifikat. Har dock planer på att skaffa detta, men då krävs även att min arbetsgivare har företagscertifiering.
Pga att min arbetsgivare är lite omständig angående detta, så funderar jag på att köra eget istället. Har länge tänkt på att starta eget, pga andra omständigheter.

Om jag har min personliga certifiering, och sen som egenföretagare ska skaffa företagscertifiering, hur går man till väga då? Räcker det att bara ansöka hos Incert? Vilka krav ställer de?

Hoppas nån här kan svara på mina frågor? :)

Tack för länken! Jag var inne på den sidan innan, men lyckades inte få fram blanketten.
I mitt fall blir jag ju både ansvarig arbetsledare och certifierad personal eftersom jag blir min egen chef.
Så då behöver jag ingen extra utbildning som ansvarig arbetsledare eller något då? Utan det räcker att jag är certifierad för klass 1 eller 2 samt skaffar erforderlig utrustning samt dokumentation om dessa, och ansöker med blanketten?

Redigerat:
Så tolkar jag det med, jag är i samma situation som du så jag har inte gjort det rent praktiskt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.