Hej, är på jakt efter en ny kyl och frys. Standardmåtten har ju alltid varit 60 bred och 60 djup – nu kan jag inte hitta en enda som är 60 djup, alla är runt 65 minst! Hur hade de tänkt att det ska passa in i övriga köksmått?!
Så dumt så man baxnar. Om någon känner till en modell som har gamla djupet (ej IKEA) får ni gärna tipsa!
 
Det är nog för att dörren ska vara utanför inredningen, har lika med något utanför och inte tänkt så långt som dig
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det är nog för att dörren ska vara utanför inredningen, har lika med något utanför och inte tänkt så långt som dig
J jonaserik skrev:
Det är nog för att dörren ska vara utanför inredningen, har lika med något utanför och inte tänkt så långt som dig
Så är det nog, förr har kylen varit 55cm + dörr 5cm.. Nu är det 60+5 istället..Tack
 
  • Gilla
Civilpolisen
  • Laddar…
Jag var hos elkedjan Elon och köpte mitt kylskåp. Jag har ett äldre hem och det var viktigt för mig att det skulle bli rätt. Jag satte dit det delade kyl/frysskåpet för någon vecka sedan och "skåpet" är inom måtten medan de båda dörrarna sticker ut, för att kunna öppnas ordentligt.

Höjden på mitt skåp är 170 cm och det är en lite udda höjd.
 
Kylskåp för inbyggnad är ett alternativ om du vill få det perfekt i linje. Då kan du dessutom ha likadan lucka som resten av köket så att det blir ”osynligt” 🙂 Vi var inne på det till vårt nya kök men valde bort det just för att insidan blir mycket grundare/mindre.
 
  • Gilla
Katten Gustaf och 1 till
  • Laddar…
C Civilpolisen skrev:
Jag var hos elkedjan Elon och köpte mitt kylskåp. Jag har ett äldre hem och det var viktigt för mig att det skulle bli rätt. Jag satte dit det delade kyl/frysskåpet för någon vecka sedan och "skåpet" är inom måtten medan de båda dörrarna sticker ut, för att kunna öppnas ordentligt.

Höjden på mitt skåp är 170 cm och det är en lite udda höjd.
Förr hade kylskåp 60 cm totaldjup, det var väl aldrig någon som hade problem att öppna dem?
 
  • Gilla
ClaudioA
  • Laddar…
BirgitS
Då var inte dörren mer än 5 cm tjock heller.
 
  • Gilla
unclejimmy
  • Laddar…
Det funkar ju att öppna inbyggda kylskåp, så det borde gå att ordna med vanliga också. Däremot har många kylskåp numera välvd dörr, och det blir kanske snyggare när hela dörren sitter utanför.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.