Purre
Har målat med någon Alcro 4 i 1 färg, det är ca 6,5 år sedan. Nu var tak och väggar någon vitlaserad panel eller liknande som kvistarna lyste igenom på ordentligt. Det syns inget ifrån den färgen iaf.

Även målat en platsbyggd hylla men där använt schellack och då penslat i tre omgångar. Det är bara några år gammal men inget problem där heller. Två strykningar kanske hade räckt men vill inte behöva göra om jobbet efter ett tag och då är det värt att göra en tredje strykning.

Redigerat:
  • Gilla
Trollöra
  • Laddar…
T Trollöra skrev:
Hei!
Roller och pensel :) Men epoxy, låter ju skumt....
Tack för tips om Caparol annars!
Antar det är denna: [länk]
Hur länge är det sen du målade ditt tak?

Trevlig helg!
Jag har inte kvar burken men känner inte igen den du länkar till. Kanske Caparol har bytt produkter.

/Höghus

• Gilla
Trollöra
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Jag har inte kvar burken men känner inte igen den du länkar till. Kanske Caparol har bytt produkter.

/Höghus
Men tack ändå!
Fortsatt trevlig helg!

Purre Purre skrev:
Har målat med någon Alcro 4 i 1 färg, det är ca 6,5 år sedan. Nu var tak och väggar någon vitlaserad panel eller liknande som kvistarna lyste igenom på ordentligt. Det syns inget ifrån den färgen iaf.

Även målat en platsbyggd hylla men där använt schellack och då penslat i tre omgångar. Det är bara några år gammal men inget problem där heller. Två strykningar kanske hade räckt men vill inte behöva göra om jobbet efter ett tag och då är det värt att göra en tredje strykning.
Tack för tipsen!
Ja, schellack är nog ett säkert kort, men vet inte om jag pallar fläcka ett helt tak med det ;)

Fortsatt trevlig helg!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.